verversen formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Berichten
231
hoi

vanuit een formulier start ik een ander formulier op om gegevens in te voeren. als ik het formulier sluit en terug ga naar mijn eerste formulier zou ik de gegevens van het eerste formulier laten verversen.

het verversen doe ik nu via een macro knop maar ik zou het graag automatisch willen regelen

bij gebeurtenissen van het formulier heb je vele mogelijkheden.

welke zou ik moeten gebruiken?
 
Gebruik daarvoor het UserForm_Activate event.
 
Veel beter: als je altijd terug wilt vanuit het tweede formulier naar het eerste, dan moet je het tweede formulier openen met de parameter WindowMode:=acDialog. Dan bereik je een aantal dingen tegelijk: ten eerste kun je niet verder op het eerste formulier, want je moet het tweede formulier altijd afmaken en sluiten. Daarna kom je automatisch weer terug in het eerste formulier, waar je dan een Me.Requery geeft om het formulier bij te werken.
 
Ik heb zitten slapen hier. Zie nu pas dat het om Access gaat :confused:
 
Michel, klopt het dat eventuele keuzelijst(en) niet mee worden ververst tenzij je er specifiek de focus op legt?
 
@JohanRVT: Keuzelijsten hebben een eigen recordbron, en die is, net als de recordbron van een formulier, statisch. Als er iets verandert in keuzelijst of recordbron, dan moet die dus ververst worden. Daarvoor hoef je niet de focus op de keuzelijst te zetten, je kunt dat met Me.cboKeuzelijst.Requery al doen. En zo kun je uiteraard alle keuzelijsten langs. Zelf ververs ik een keuzelijst pas bij de gebeurtenis OnFocus; dat is vroeg genoeg meestal. Het heeft geen zin (in mijn ogen) om objecten te verversen, zeker niet als er een trage query onder hangt, op momenten dat ze nog niet gebruikt worden. Zodra je een keuzelijst activeert, ga je hem gebruiken en dan is verversen dus het mooiste moment.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan