Automatische berekeningen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans83

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2015
Berichten
36
Beste mensen,

Met Access 2016 heb ik een database opgezet voor 2e hands artikelen. Ik wil graag een functie toevoegen aan mijn formulier waarmee mogelijke verkoopbedragen automatisch worden uitgerekend. In Excel lukt mij dit soort berekeningen te maken redelijk maar in een formulier in Access ben ik daar nog niet achter gekomen. Het is vast heel simpel maar ik ben geen expert, helaas.

Knipsel.PNG

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de bedragen per percentageregel automatisch worden uitgerekend op het moment dat ik de nieuwprijs invul?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet Frans
 
Wil je de vier berekeningen direct zien of pas nadat je een vinkje in het betreffende vakje heb gezet?
Om het gelijktijdig in alle percentagevelden te tonen zet je in bv bij besturingselementbron bij
veld 70% : =[veldA]/100*70
veld 60% : =[veldA]/100*60 enz
VeldA is je veld waar het getal/bedrag in komt te staan.
En dan natuurlijk het scherm bijwerken.
dit kan je doen nadat het bedrag is ingevuld.

Sytse
 
Laatst bewerkt:
Het selectie vakje heeft op dit moment geen functie al had ik de uitkomst wel direct willen koppelen aan het invoerveld "verkoopprijs" die gekoppeld is aan een tabel. Echter maakt dat het voor mij op dit moment te complex dus het zou voor nu mooi zijn als alle 4 de resultaten direct zichtbaar op het moment dat ik de nieuwprijs invoer. Dan voer ik het resultaat handmatig in in het invoerveld "verkoopprijs".
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan