Problemen met WiFi-adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

remonscholte

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
62
Hi!

Ik heb 2 wifi adapters, 1 dongle, goedkoop dingetje, niet de beste snelheid en een broadcom adapter die ik in de pc moest installeren.
Nu heb ik een probleem, de dongle kan op een of andere manier prima verbinding maken met home netwerk hier, maar mijn dure broadcom niet (Soms wel trouwens, maar vaker niet dan wel). Blijft op verbinden staan en doet niets, dan word ik chagrijnig en ga ik maar weer terug naar de dongle). Nu is het probleem dat ik natuurlijk voor geen meter kan gamen met de dongle, mega lags is het resultaat.
Hoe kan het dat ik vaak niet kan verbinden met mijn broadcom? (TP-Link Archer 8E)

Thx!
 
Volgende keer de juiste type-aanduiding noemen. Dat is toch wel het minste wat je moet doen in je startposting, en ook vermelden welke versie Windows er op je computer aanwezig is.
Ik neem aan dat je de bedoelde: Archer T8E, dus met een T in de type-aanduiding.
Downloads etc. ervan: hier

Ik raad je sterk aan om de laatste driver te installeren (indien niet Windows 10: downloaden, uitpakken, Apparaatbeheer starten (= devmgmt.msc ), rechtsklikken op de Broadcom netwerkadapter en kiezen voor Stuurprogramma bijwerken, aangeven dat de driver lokaal staat en bladeren naar de juiste submap waar je de drivers had uitgepakt) en daarna het hulpprogramma installeren en de netwerkverbindingen op te zetten vanuit het hulpprogramma.
Ik ga ervan uit dat de Window 10 driver meteen ook het hulpprogramma bevat, dus in dat geval niet het hulpprogramma downloaden en installeren maar alleen de driver (waar ik dan vermoed dat je de keuze krijgt ook het hulpprogramma te installeren zodra je setup.exe start).

Overigens is de plaatsing van de systeemkast ook van invloed of de Broadcom/TP-Link goed verbinding kan maken, dus met je computer-systeemkast ingebouwd in een of ander meubel kan invloed hebben op de ontvangst-/zendkwaliteit.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan