Te veel IMAP-mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Beste mensen, zit even met handen in het haar:

Ik ben overgestapt van Ziggo naar Telfort, ging prima, verder. Nu moet ik mijn Outlook 2007 (ik weet het, veel te oud) opnieuw instellen. Ik gebruikte voorheen POP, en alle mail van al mijn sites en accounts kwamen in postvak IN terecht.

Telfort raadt IMAP aan, en nu creëert OL voor elk van mijn 8 accounts een eigen postvak, die ik dus allemaal zou moeten afgaan om nieuwe post te lezen (veel).

De optie 'de geselecteerde e-mailaccount bezorgt nieuwe e-mailberichten op de volgende locatie', waar je bij POP-mappen voor bv. postvak IN kom kiezen, is bij IMAP niet aanklikbaar.

Wat is hier de oplossing? Ik wil alle mail in 1 map.

Veel dank, want zit met berg werk...

gr
Peter
 
Wat maakt het uit dat Telfort jouw IMAP aanraadt..... als je POP wilt gebruiken doe je dat toch gewoon....
Het blijft imho werken zoals je gewend was...
Waarom zou dat nu ineens niet meer gaan? Telfort adviseert alleen maar... jij kunt anders kiezen...

Extra info over IMAP/POP:
Bij IMAP blijft de mail net zo lang op de server staan tot de synchronisatie ziet dat je hem lokaal weggooit... dan ook op de Telfort server, dus een backup moet je zelf verzorgen als je dit zo doet...
Dat punt kun je zo oplossen
https://computertotaal.nl/vraag-en-...-van-server-wissen-maar-lokale-kopie-behouden

Bij POP kun je instellen of het op de server blijft staan of dat je bij het ophalen v/d mail niet doet...
Uiteraard moet je hier ook backuppen, maar hoef je niet eerst de mail te verplaatsen zoals in delink van IMAP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan