• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule als tekst weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Op http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/442935-formule-als-tekst-weergegeven lees ik een tip om een formule echt als formule te laten behandelen en niet als tekst te laten weergeven. Dit werkt echter niet bij mij.
In een leeg werkblad zet ik in A1 het getal 1, in A2 het getal 2 en in A3 de formule =A1=A2. Dit resulteert uiteraard in de waarde ONWAAR.
Vervolgens kopieer ik de cel A3 naar mijn originele werkblad. Op dat moment zie ik de verwijzingen met gekleurde kaders (zie bijlage) maar het is nu geen formule meer.
Hoe kan ik hier toch weer een formule van maken?
 

Bijlagen

  • hm20171015.JPG
    hm20171015.JPG
    12,5 KB · Weergaven: 46
De celeigenschap zal op Tekst staan ingesteld.
 
Zorg dat de cel waar je de formule in zet in de eigenschappen op standaard staat.
Zet tevens eventuele filters uit.
 
Cobbe en Edmoor, hartelijk dank voor jullie reactie.
De celeigenschappen stonden reeds op Standaard.
De filteroptie wordt alleen gebruikt om snel te kunnen sorteren op alleen die kolom. Een filter is verder niet actief.
 
Kun je dat niet posten, zodat we kunnen zien wat er eventueel aan de hand is?
 
Kun je dat niet posten, zodat we kunnen zien wat er eventueel aan de hand is?

Ik zal nu een afweging moeten maken: het bestand ontdoen van alle privacygevoelige informatie (het is een stamboom met ook nog levende familieleden) of handmatig de cellen controleren. Ik denk dat de laatste optie voor mij sneller is....
 
1: In de opties van excel staat 'formules weergeven ipv resultaat'

of 2:
De cel heeft ooit de eigenschap tekst gehad, je kan het niet zomaar op standaard zetten, dat werkt niet.
Je moet de cel met iets vermenigvuldigen zodat je het daarna op standaard kan zetten.
 
Ik heb de oplossing inmiddels gevonden:
​Ga naar Bestand en kies Opties (2007 en 2010 kies je Opties voor Excel)
Links kies je categorie Geavanceerd
Onder weergaveopties zet je een vinkje bij: Formules weergeven in cellen in plaats van de berekende resultaten

Vriendelijke groet,
Guido
 
Die had ik inmiddels al voor je bedacht in optie 1 van #7 van 14:19 uur. :rolleyes:
 
Die had ik inmiddels al voor je bedacht in optie 1 van #7 van 14:19 uur. :rolleyes:

Oeps, je hebt gelijk. Omdat ik "Opties voor Excel" niet goed begreep en nog wilde opzoeken, had ik dit op mijn to-do-lijstje gezet. Ondertussen zocht ik ook verder naar oplossingen. Zo heeft jouw oplossing de mijne gekruisd.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan