Kan ik deze auto oplader gebruiken voor mijn nieuwe tablet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cannamon

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
54
Hallo

Een eenduidig ja/nee antwoord geven op deze vraag is gevaarlijk en onvolledig ...

Desondanks toch een poging ...

De meeste toestellen laden op via u.s.b. of micro u.s.b. . Apple toestellen lighting of 30 pol. connector.

Een u.s.b. lader geeft een uitgangsspanning van 5.00V of soms 5.10V .

Je hebt laders van B.v.b. 500mA / 1A / 2A , etc ....

Deze identificeren zich aan het op te laden toestel d.m.v. de d+ en d- data lijn van de u.s.b. stekker.

B.v.b een lader van 1A heeft op de d+ en d- 1V (is wel een voorbeeld , en is niet korrekt)

Een lader van 2A heeft b.v.b. 2V op deze datalijnen.

Zo weet het toestel op welk vermogen transformator dat deze is aangesloten , en dat hij b.v.b. geen 2A neemt van een voeding die slechts max. 1A kan leveren.

Hoe medion omgaat met het ganse oplaadgebeuren weet ik niet ...

Samsung tablets nemen na de nodige communicatie 2A laadstroom.

Een adaptor van 2A / 5V speel je mee op veilig.

Dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/LCD-USB...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

Kun je gebruiken om die d+ en d- datalijnen te controleren.

Goedkoper , maar enkel om de laadstroom te controleren :

http://www.benl.ebay.be/itm/Black-U...hash=item2f0a06acf5:m:my7TIRmrEmJh3uYbiRTw21w

Deze uitleg komt in grote lijnen overeen met de werkelijkheid ... als je in detail wilt treden , moet je zelf naar het een en ander opzoeken op www.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info .

peter
 
Heel erg bedankt in ieder geval.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Graag gedaan ...

Peter

Moest ik dan toch de verkeerde auto-oplader gebruiken is het dan zo dat mijn tablet stuk gaat (verbranden of zo) of is het gewoon zo dat hij trager of helemaal niet zal opladen? :)
 
Hallo

zo goed als zeker ---> " of is het gewoon zo dat hij trager of helemaal niet zal opladen? "

Daarom gaf ik ook de link naar zo'n u.s.b. meterje ...

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan