• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

refereren naar gegevens uit ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

servithomas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2017
Berichten
2
Ik wil graag de gegevens van een cel overnemen van tabblad 2 naar 1.

Maar als ik ='tabblad2'!F42 op tabblad1 invoer dan kopieer ik de formule die ik ingevoerd heb in de cel op tabblad 2. Die formule verwijst naar een berekening die ik heb uitgevoerd op tabblad 2. Ik zou graag de waarde van de cel kopiëren (en automatisch laten aanpassen) en niet de formule die ingevoerd is in deze cel.

Graag hulp hiervoor.
 
Beste servithomas,

Ik heb uw vraag even een eigen plek gegeven, inbreken op andermans topic is niet zo netjes.

m.v.g,
Rick van Lieshout
 
servithomas,

welkom op Helpmij.nl!

kun je eens (een deel van) je bestand posten als bijlage?
 
Een dergelijke celverwijzing haalt altijd de waarde op van die cel, niet de formule, dus ik begrijp de vraag niet zo goed.
 
Het probleem blijkt opgelost te zijn. Eerst leek het eerste tabblad de formule over te nemen van tabblad 2 waardoor de formule werd toegepast in het eerste tabblad. Maar heb het nog eens opnieuw gedaan en nu neemt hij wel de waarde van de cel over en niet de formule. Alvast bedankt iedereen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan