• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

somproduct

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Beste forummers, ik werk al geruime tijd met SOMPRODUCT, maar nu loop ik ineens vast. Ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd. In cel E1 staat de formule, die ik ook in cel E2 heb neergezet.
Wat wil ik graag? Het totaal van de records in kolom B, waarbij er een datum is ingevuld en kolom C waarbij er dan een J staat.
Wat doe ik verkeerd?

gr Egbert
 

Bijlagen

  • voorbeeld2.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 23
Hallo Egbert,

Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat je bedoelt.

Wil je het aantal cellen in kolom B met een datum waarbij in kolom C een J staat:

Code:
=AANTALLEN.ALS(B:B;">0";C:C;"J")

Of wil je de Som van de data in kolom B als er in kolom C een J staat:

Code:
=SOMMEN.ALS(B:B;C:C;"J")

Met andere woorden ik snap niet wat je als resultaat verwacht
 
Laatst bewerkt:
Wat wil ik graag? Het totaal van de records in kolom B, waarbij er een datum is ingevuld en kolom C waarbij er dan een J staat.
Er staat niets over in je vraag, dus ik doe niets met kolom A zoals in jouw formule...

Bovenstaande oplossing met AANTALLEN.ALS werkt prima, maar als je per se SOMPRODUCT wilt gebruiken:
Code:
=SOMPRODUCT(ISGETAL(B1:B200)*(C1:C200="J"))
 
Laatst bewerkt:
Ah, kennelijk was ik niet helemaal duidelijk in mijn probleemstelling, maar beide oplossingen werken wel. Bedankt maar weer.
gr Egbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan