• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gemiddelde aanwezigheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallo

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
Berichten
63
Hallo iedereen, ik heb een lijst met aanwezigheden welke bestaat uit een aantal kolommen waar de bijeenkomsten staan en in de rijen staan de namen van de leden. Als een lid aanwezig is zet ik het cijfer 1 in de desbetreffende cel, dit blijft altijd hetzelfde, wanneer niet aanwezig wordt er niets ingevuld. Onderaan worden de aanwezigheden opgeteld, wat ik nu wil verkrijgen is procentueel de gemiddelde aanwezigheden over al de kolommen met uitzondering waar nog niets instaat.Bekijk bijlage test aanwezigheden Wallo.xlsx
Alvast bedankt Wallo
 
Wat ik nu wil verkrijgen is procentueel de gemiddelde aanwezigheden over al de kolommen met uitzondering waar nog niets instaat.
Beetje vage omschrijving, maar zoek je dit:
Code:
=GEMIDDELDE.ALS(B6:N6;">0")/4
Celnotatie op procenten. Aanname is dat als "ik, hij en wij" er zijn de opkomst 75% is.

Verder een tip: als je voorbeeld gebruikt, plaats daar dan ook (handmatig) een (gedeelte) van de verwachte uitkomst in...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de zeer snelle reactie AlexCEL, precies wat ik wou. Ik zal ook je tip proberen te onthouden.
Bedankt en groetjes:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan