• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van boodschappenlijsten albert heijn tot actueel overzicht voorraadkast excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

backslash

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2010
Berichten
9
He hallo,

Ik ben een starter met excel, daarom zou ik graag tips en een richting van dit forum krijgen. (heb dit idee eerst in Number Apple willen doen maar dit viel wat tegen).

Mijn bedoeling is om via de boodschappenlijsten van AH (die je via de app als text bestand kan mailen etc) uiteindelijk te komen tot een actueel overzicht van wat ik nu in mijn voorraadkast heb liggen.

Dit wil ik doen om geen onnodige aankopen te doen, ook zou het mogelijk zijn om de houdbaarheid van de producten in de gaten te houden (THT en TGT handmatig invoeren bijv zodat je zo min mogelijk hoeft weg te gooien)

Tot nu toe heb ik wat gelezen uit de forums op internet, zoals text importeren en eventueel via VBA dit automatisch in de toekomst te doen.

Het lijkt me bijna dat sommige al hierover een idee hebben en zou graag willen delen in deze info. Het zou toch ideaal zijn om zelfs in de winkel bij Appie te kunnen beschikken over een werkelijke inhoud van voorraadkast - koel- en diepvriezer.

alvast bedankt voor de reacties. :cool:

Bekijk bijlage boodschappenlijst.txtBekijk bijlage boodschappenlijst1.txt
 
Laatst bewerkt:
Hiermee heb je slechts de helft van de benodigde informatie, je zal ook het verbruik moeten gaan bijhouden om te weten wat er nog over is en een beginstand moeten opnemen van de voorraad.
Welke versie van Excel gebruik je?
 
Ik wil handmatig en/of met handbarcode scanner of iPhone as-scanner verbruik bijhouden.

Gebruik ms Office 2016 voor de Apple Mac
 
Vooraleer het warm water opnieuw uit te vinden werkt zoiets niet voor u? Alles wat in uw vraag staat kan dat appje, en het is gratis.
https://www.outofmilk.com/Features.aspx
he hallo, bedankt voor je reactie, deze app komt zeker kort bij wat ik voor ogen heb. Als de invoer van producten via mail, text of inscannen mogelijk was dan was ik deze app zeker gaan gebruiken.

maar de opbouw van de app kan ik zeker gebruiken in mijn concept.
het is wel Engelstalig maar dit is geen probleem.

Lijkt me dat ik in excel een zo compleet mogelijke lijst moet importeren en deze steeds aanvullen met mijn eigen AH lijsten zodat ik dadelijk alleen hoef aan te vullen als ik wat nieuws koop wat ik nog niet gebruikt heb.

Ben nu wat aan het inlezen hoe ik de verschillende lijsten bij elkaar op kan laten tellen, met importeren zit ik nog met een tekst als aantal. "1x" is nog tekst. als ik dit kan veranderen in 1 als getal/eenheid ben ik al weer wat verder :)

Een soort uh draaitabel of zoiets denk ik dan aan.

dus blijf ik ff lezen lezen.. :)

Edit:

Via site van app mogelijkheid tot importeren csv bestanden. Morgen ofzo eens kijken of ik van mijn txt bestand en csv voor import kan maken.

https://www.outofmilk.com/ImportList.aspx?type=shopping
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan