Data exporteren naar internetform

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans83

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2015
Berichten
36
Beste,

Het volgende heb ik aangemaakt in een Access 2016 formulier.
Knipsel2.PNG

Wat ik zoek is een code achter de knop "zoeken" die het mogelijk maakt om bv een webpagina als bol.com in Chrome te openen en in de zoekbalk van bol.com het in Access ingevulde EAN nummer automatisch te laten zoeken.

Dus in stappen:
1. Ik type handmatig het EAN nummer in het Access form
2. Ik klik op button zoeken
3. Automatisch openen bol.com
4. Automatisch invullen EAN nummer
5. Automatisch Enter

Ik ben zover gekomen dat ik wel een hyperlink kan openen, nu nog stap 4 & 5.
Code:
Private Sub Knop232_Click()
Application.FollowHyperlink _
"http://www.bol.com"
End Sub


Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt!

Groeten Frans
 
Met een Microsoft pakket kun je via VBA nog wel een Microsoft browser aansturen, maar andere browsers uiteraard niet. Met FollowHyperlink start je de default browser, dus dat zou dan op die manier wellicht nog wel kunnen, maar dan kun je geen informatie pushen naar die browser. Je moet dan dus de volledige link meegeven in de aanroep. Of dat kan bij bol.com weet ik niet; je kunt eens proberen om het artikelnummer in te voeren en de zoekactie uit te voeren. De weblink die daaruit voortkomt kopieer je dan, en in de string vervang je dan het handmatige EAN nummer door het nummer uit je formulierveld.
 
Bedankt voor je reactie. Na enige frustratie is het me toch gelukt.

Code:
Private Sub [COLOR="#FF0000"]buttonnaam[/COLOR]_Click()
Dim EAN_value As String
EAN_value = Forms![[COLOR="#FF0000"]formuliernaam[/COLOR]]![[COLOR="#FF0000"]veldnaam[/COLOR]]
Application.FollowHyperlink _
"[COLOR="#FF0000"]zoeklink[/COLOR]" + EAN_value
End Sub
 
Die variabele heb je uiteraard niet nodig, en het vullen daarvan kan ook nog eens simpeler.
Code:
     Application.FollowHyperlink "zoeklink" + Me.veldnaam
 
Die werkt ook ja en duidelijk een stuk makkelijker.... waarom heb je me dat niet direct verteld? :shocked: hahaha, ach ik heb weer een hoop bijgeleerd.
 
Helaas is de situatie veranderd. Het leek erop dat het werkte. Heb diverse keren gebruik gemaakt van de functie maar op één of andere wijze krijg ik nu steeds een foutmelding:

Knipsel3.PNG

Heb van alles geprobeerd maar kom er maar niet achter waar dit aan ligt... Enig idee?


Dit is de testopzet:

Knipsel4.PNG
 
Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso het & teken gebruiken en niet de +. Maar ik weet niet of dat in dit geval verschil maakt.
 
Heb je al geprobeerd om de inhoud van de hele string in een Inputbox te zetten, dat dan te kopiëren en vervolgens in een browser te plakken?
 
Wederom bedankt voor je reactie OctaFish. Ik ben erachter. Blijkbaar was er toch iets mis met de link. Ik had andere site als Google of Ecosia geprobeerd en daar werkte de code gewoon. Heb vervolgens contact opgenomen met bol.com om te vragen of ze mijn IP op één of andere manier hadden geblokt vanwege de constante directe zoekopdrachten vanuit een applicatie en dat bleek ook niet het geval. Met de volgende code is het toch weer gelukt:

Code:
Private Sub Knop0_Click()
Application.FollowHyperlink _
"https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/" + Me.test
End Sub

Hopelijk blijft dat zo :d:thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan