Harde schijf in andere PC overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Route99: Heb je zo lang geslapen? Het is toch echt 2171 tegenwoordig hoor.. Haha.

Probleem opgelost. Als je nu in 2171 nog met die ouwe meuk van 2017 en windows 10 werkt is vragen om problemen. Installeer windows 40 met updates eerst! :p
 
Volgens mij was het Windows 41, even opletten.... :eek:
Tja die Windows in 2171 van dit jaar is eigenlijk nog alleen voor dummies... :p
Een beetje zichzelf respecterend persoon neemt het veel veiliger Linux. Debian en nog een paar andere versies hebben zich tot zeer volwassen systemen ontwikkeld die past bij de huidige tijd. Vooral qua veiligheid liggen ze een straatlengte voor op Windows 41.:cool:

Fijn dat het probleem opgelost is.
Geef dat nog even aan dat het opgelost is op het forum.... :)
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat het probleem opgelost is.
Geef dat nog even aan dat het opgelost is op het forum.... :)

Nog niet te vroeg juichen.. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat wanneer ik morgenochtend opstart exact hetzelfde probleem heb. Ik zal er dan weer een video van maken uiteraard.
 
We zijn nu drie dagen verder.. Drie dagen is het opstarten vlekkeloos gegaan, na het opstarten flikkert hij wel tijdens werkzaamheden. Maar zodra ik mijn PC weer herstart is dat weg. Dus tot dusver gaat het redelijk.
Schouderklopje en een biertje voor jullie.
 
Dat is mooi, dat is zeer mooi.:thumb::thumb:

Toch zou ik je willen adviseren eens een andere grafische kaart te lenen en uit te proberen.
Je zou er ook een kunnen bestellen en als dat het niet is hem terug sturen. Wel je even informeren of dat terugsturen kan/mag.
Met Azerty en Alternate heb ik goede ervaringen, maar er zijn er meer.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend was ik helemaal terug bij af. ******* de ******* en ik kwam er maar niet door totdat ik systeemherstel z'n gang even liet gaan. Dus ik ga een andere videokaart proberen, nu ben ik er wel klaar mee.
Moet ik nog ergens op letten met bestellen? Of ie wel in dit moederbord kan bijvoorbeeld.
 
Ligt eraan wat je met de pc doet... 2 Gb GDDR5 is niet al teveel maar voor algemeen gebruik is het ruim voldoende.
Ga je ermee gamen dan zou ik voor een andere kiezen.
 
In principe hoeft ie niet heel erg af te wijken van wat er nu in zit, ik speel wel eens games. Niet de allerzwaarsten. Wat beveel jij aan wat betaalbaar is?
 
Wat is jouw max budget dan?
 
Naja het feit dat dit ongepland was, en niet had verwacht dat er zoveel problemen zouden optreden wil ik het op max 200 houden uiterlijk.
 
Weet je 100% zeker trouwens dat het daar aan ligt?

De tip van kostenzer (24 oktober 2017, 19:16 #65) , effe een lenen om te testen is er ook nog...
Overigens mag je een kaart gekocht via een webshop in principe proberen en nok, terug sturen. Dat is wettelijk geregeld, maar het is handig om daar wel een webshop in op te zoeken die daar zeer soepel / vlot mee is. Azerty is er een maar er zijn er gelukkig wel meer.
Zoek via Tweaksers pricewatch en shopreview
 
Weet je 100% zeker trouwens dat het daar aan ligt?

De tip van kostenzer (24 oktober 2017, 19:16 #65) , effe een lenen om te testen is er ook nog...
Overigens mag je een kaart gekocht via een webshop in principe proberen en nok, terug sturen. Dat is wettelijk geregeld, maar het is handig om daar wel een webshop in op te zoeken die daar zeer soepel / vlot mee is. Azerty is er een maar er zijn er gelukkig wel meer.
Zoek via Tweaksers pricewatch en shopreview

Testen en dan retour bedoel je? Dat zou kunnen. 100% zeker weten doe ik het namelijk niet.. Dus dan is dat wel een optie.
 
Testen en dan retour bedoel je?
Yep. :cool:Lees goed even de FAQ en de voorwaarden van de webwinkel, sommigen zijn veel soepeler dan anderen.
Zolang je maar geen software keys gebruikt (in dit geval niet te veerwachten) en je hem onbeschadigd netjes terug doet in de originele doos en niet daar ergens op schrijft... dan hoort het goed te gaan. Win10 herkent de kaart wrs anders download je hem effe van de site van de fabrikant, dan kun je dat CD-hoesje nog netjes intact laten ook (het zou wel mogen, want als je geen internet zou hebben.... dan zou je hem ook moeten kunnen testen...)
 
Laatst bewerkt:
Heb de Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G besteld (Verzending naar Postbus dus vroeg in huis), ben benieuwd of het daar dus daadwerkelijk aan ligt.
 
Je problemen hebben lang genoeg geduurd. Ik mag hopen dat je problemen met de pc eindelijk een oplossing krijgen.
Wederom succes er mee.
 
Korte update. Forum werkt niet heel lekker op mobiel:
Het probleem ligt dus NIET aan de videokaart. Vertel er straks meer over. Eerst pc weer aan de praat zien te krijgen na het switchen
 
Zo, moest weer opstartherstel uitvoeren om PC weer aan de praat te krijgen. Gigantisch bakbeest die videokaart en na veel priegelen erin gekregen.
Echter: Het ligt dus niet aan de videokaart, het flikkeren deed het weer bij de nieuwe kaart. Inmiddels weer m'n oude erin geplaatst.

Ik heb een theorie, zou het aan de harde schijf kunnen liggen? Omdat PC mee reageert soms en na opstartherstel doet ie het wel weer..
 
Dat is nu vervelend. We hadden gehoopt dat met een nieuwe videokaart de zaakjes opgelost waren. :confused:

Ik heb de hele zaak nog eens doorgelezen.

Er blijven voor mij nog 2 mogelijkheden over.

Geheugen of moederbord.....

Geheugen: Er is een vrij verkrijgbaar programma memtest, niet memtest86, daarmee kun je kijken of je geheugen in orde is. http://www.softpedia.com/dyn-postdownload.php/f415bf525b887be3c3bb485b65ce3495/59fc5445/24cf/0/1
Bij mij bleek achteraan in de eerste module een fout te zitten. Dus de modules omgedraaid in volgorde en nu heb ik er bijna nooit meer last van. Ja, een nieuwe module komt er wel.
MISSCHIEN dat dat jou kan helpen.

Als dat het niet is denk ik aan het moederbord. Maar ik kan dat niet hard maken.

Als jij denkt aan de hardeschijf, koop een nieuwe. Dat lijkt me financieel het gunstigste.
 
Laatst bewerkt:
Ik had, helaas terecht nog mijn twijfels.
kostenzer noemde al het geheugen, maar het kan ook de voeding nog zijn.
En: trek alle stekkers eens uit het moederbord en stop ze er eens weer in.
Mss een slecht contact? Simpele actie om te doen.

.....aan de harde schijf kunnen liggen? Omdat PC mee reageert soms en na opstartherstel doet ie het wel weer..
Leg eens uit? En waarom komt het dan weer terug?
Dan zou het na een schone installatie wrs toch ook weg moeten blijven?
Lees de SMART v/d schijf eens uit door met een Gandalf usb stick op te starten (iso met Rufus op de stick zeten).
Met deze tool, crystaldiskinfo , die moet je dan op de usb stick zetten.
Heb je met opstarten vanaf usb wel een goed beeld?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan