Harde schijf in andere PC overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je, zoals route99 aangaf, de usb stick gemaakt met rufus?
Rufus starten, dan aangeven welke iso je wilt gebruiken en dan de stick laten maken.
Alleen zo doet hij het.
 
Precies zoals die handleiding heb ik het gedaan en is t ook gelukt. Maar eenmaal in t bios scherm wil ie niet..
T is een TDK trans IT stick (8GB)
 
Dan is het volgens mij een kwestie van op toetsen trommelen ESC, F2, F7, F8, F12. Dit is afhankelijk van welk bios je hebt.
Waarschijnlijk staat de juiste toets in een flits beneden aan je scherm bij het opstarten.
Dan zou er een menu moeten komen waar je dan voor je usb stick kunt kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Zo ver was ik, zodra ik ook voor de USB Stick kies krijg ik dus "Reboot and Select proper boot device."
Zelfde met HDD aangekoppeld, lukt het alsnog niet en gaat ie alsnog over op HDD>
 
Pfff, wat vervelend allemaal voor je.
Uiteindelijk zou je eens vooruitgang willen zien, nietwaar?

Scrapheap gaf het dan ook al aan, de stick is niet bootable.
Misschien moet je de stick nog eens maken. Ik dacht me te kunnen herinneren dat je fat32 met nemen en niet het voor de hand liggende NTFS.
 
Los hiervan, mijn BIOS zit op versie 1.60. Volgens Asrock is de laatste versie 2.00
Zou het misschien helpen als ik die update of maak ik het dan nog erger dan het al is?
 
Daar zou ik NU vanaf blijven. Als een bios werkt dan is het niet nodig daar mee te gaan experimenteren.
Ik heb nog ergens een USB boot stick liggen. Zal straks een kijken hoe die geformatteerd is.
 
Laatst bewerkt:
Pfff, wat vervelend allemaal voor je.
Uiteindelijk zou je eens vooruitgang willen zien, nietwaar?

Scrapheap gaf het dan ook al aan, de stick is niet bootable.
Misschien moet je de stick nog eens maken. Ik dacht me te kunnen herinneren dat je fat32 met nemen en niet het voor de hand liggende NTFS.

Je moest eens weten. Dat zo'n kast je zo dwars kan liggen.

En dan is dat het probleem dus, want ik doe hem dus wel steeds op NTFS.

En.. Oke, geen BIOS update dus.
 
Heb mijn sticks bekeken en zijn BIJNA allemaal Fat32
 
Schiet me neer...
g8pcgk4srfkuw.png


Krijg ik bij FAT32.. Bij NFTS wil Rufus wel.. USB Stick is wel geformatteerd naar FAT32.
 
Oké, appel op je hoofd en tegen een boom gaan staan......

Alles wat tegen kan zitten zit tegen nietwaar?
Kun je de iso op een dvdtje branden en dan van dat DVDtje opstarten?
 
Volgens de fora die ik via Google te zien krijg maakt het dus niet uit of het NTFS of FAT32 is..
Citaat:
Rufus has an UEFI:NTFS feature that enables UEFI computers to boot from NTFS, regardless of their firmwares, which is precisely the reason why NTFS is enforced.

Overigens raar maar waar, vanochtend nadat ik een paar kabeltjes moest herstellen in kast (Ik had gisteren een poging gedaan om voeding te verwisselen maar toen ik zag hoe complex die kabels zaten maar weer teruggezet, alleen kabeltjes van verlichting HD enzo zaten allemaal verkeerd om. Geeft ook wel een leuk effect, is nog steeds niet helemaal goed) en ik startte hem net weer op zonder problemen: Geen geflikker. Normaal zou ie moeten flikkeren bij 1e opstart tijdens werkzaamheden zoals browsen oid. Maar hij doet nog niks.

Daarentegen heb ik weer een tegenslag.. Windows is ineens niet meer geactiveerd, rechtsonderin een watermerk dat ik Windows moet activeren.. Terwijl er een legale op stond en ik gewoon een gratis upgrade heb gedaan van Microsoft zelf.
 
Ik weet niet wat er is gebeurd, maar het flikkeren is ineens volledig verdwenen. Het opstarten in het hele begin heeft ie soms nog wat moeite mee (blijven hangen op Asrock scherm bijv.) en na een harde herstart gaat het goed. Maar hij flikkert totaal niet meer bij de eerste opstart..
Enige wat ik heb gedaan is met de stekkertjes van lampjes lopen klooien (ze zitten nu nog niet goed, maar ga er nu niet meer aan zitten) Daarbij moest ik wel een grote stekker eruit halen + videokaart anders kom ik er niet bij. Maar of het daar aan lag? Geen idee.
Voor nu is het in ieder geval al 2 dagen weg..
 
De kans is groot dat het toch met de kabels te maken heeft. Fijn dat het opgelost lijkt.
 
Hè, hè. Dat werd wel tijd! :D

Weet je dat we al op pagina 6 zitten?

Nou ik wens je nog veel plezier met je pc.

Ik moet nu aan de slag met die van mij. Die heeft er echt geen zin meer in.:eek:
 
Haha ja, maar ben nog erg sceptisch.

En, oei.. Nou hup.. Topic openen, gaan we jou proberen te helpen. :)
 
Bedankt voor het aanbod. :thumb:

Nou, dat hoeft niet.....meer.
Ik weet wat ik doe. ;) De eerste de beste draad/ kabel die ik toevallig aanraakte was de boosdoener. Los contact in de voedingsstekker naar de hdd's. :) Daar heb ik geen 6 pagina's voor nodig..:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan