• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken in andere bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludanto

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2010
Berichten
31
Hallo,

Ik heb verschillende werkmappen van leveranciers. Elke werkmap bevat dezelfde lay-out en tabs.
In bijlage heb ik een voorbeeldje toegevoegd van leverancier A:

Ik zou nu een ander bestand willen waarin ik via een dropdownlijst een leverancier kan kiezen en dat er dan meteen al de info van die leverancier uit de andere werkmappen tevoorschijn komt.
In bijlage heb ik ook al een voorbeeldbestand toegevoegd hiervoor. De blauwe velden zouden ingevuld moeten worden.
Bij dochterbedrijven kan het zijn dat er slechts 1 is, maar kan het ook zijn dat er 8 zijn. Idem voor verantwoordelijke voor relaties en contactpersonen.

Ik heb al wat proberen te zoeken of deze vraag gesteld is, maar ik heb niets gevonden. Mogelijk omdat ik niet specifiek genoeg zoek.

Alvast bedankt voor enige hulp.

Mvg,

Bekijk bijlage Gegevens leveranciers.xlsx
Bekijk bijlage leverancier A.xlsx
 
Het wordt veeeeeel eenvoudiger als je leveranciersgegevens allemaal in 1 bestand stopt. En eigenlijk is dit iets voor een database, niet voor Excel.
 
Alle samengevoegde toestanden gaat je ook niet veel voordelen opleveren om er binnen Excel iets van te maken.
 
Dank jullie voor de reacties.
Ik had aan de bazen ook reeds voorgesteld dat dit meer iets is voor Access, maar ze wouden persé Excel..
Ik ga toch iets maken in Access en het hen dan voorleggen.

@JanBg: ik bekijk je docs later nog! bedankt alvast!
 
Goed zo, zeer verstandig. Ik ben Excel expert en de enige projecten die in mijn 14 jarig bestaan als ZZP'er niet goed gelukt zijn waren zonder uitzondering projecten waarbij ik ergens in het intake proces gezegd of gedacht heb: "Dit is niet iets voor Excel".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan