• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch datum toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MennoH5589

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2017
Berichten
1
Goedenavond allen,

graag zou ik ten eerste even willen vermelden dat ik een absolute leek ben op het gebied van Excel. Ik heb al een beetje rondgezocht op internet en helaas heb ik nog niets kunnen vinden wat betreft mijn probleem, dus misschien kan het wel helemaal niet of zoek ik gewoon op de verkeerde dingen. Wat ik graag zou willen:

Wanneer ik een cel vul in de kolom 'Artikel", dat er dan automatisch de datum van vandaag in de cel van de kolom "Datum" komt te staan.

Is dit mogelijk? Zo ja, is er iemand die me kan vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg?

Alvast bedankt,
Menno
 

Bijlagen

  • Voorraad 's Heerenberg.xlsx
    15 KB · Weergaven: 39
Met dit achter het werkblad:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Application.EnableEvents = False
    With Target
        If .Column = 5 And .Count = 1 Then
            Cells(.Row, "G") = IIf(.Value = "", "", Date)
        End If
    End With
    Application.EnableEvents = True
End Sub

In je document:
Bekijk bijlage Kopie van Voorraad 's Heerenberg.xlsm
 
Niet dat het veel uitmaakt maar als ik 'Automatisch datum toevoegen' in Google gooi eventueel met de aanvulling 'excel' dan zijn er best wel veel 'hits' te vinden.:d

Het mag ook zo
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Column = 5 And Target.Count = 1 Then Cells(Target.Row, "G") = IIf(Target.Value = "", "", Date)
End Sub
 
Of:
Code:
.offset(,2)=
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan