Wifi/netwerkvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mraddicted

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Berichten
31
Beste forumleden,


Gisteren ben ik de hele dag bezig geweest met internet/netwerk hier in huis. Dit omdat het nog steeds niet lekker loopt.
Ik heb het gehele netwerk (excl. draagbare apparaten) uitgetekend, wat je terug kan zien in de bijgevoegde illustratie. Bijgaand stuur ik ook een print screen van de IP-adressen die in het netwerk hangen. Sommigen zijn ‘constant’, anderen niet.

kaart internet.jpgapparaten in netwerk.jpg

- Het kastje van het Home8 camerasysteem is een eigen ontvanger, welke rechtstreeks op de modemrouter zit. Het heeft ook een eigen wifinetwerk, waarmee de camera’s verbinden. 1 van de camera’s staat aan de achterkant van het huis opgesteld en reikt niet de wifiverbinding van de ontvanger. Deze is daarom verbonden via een Devolo dlan 500 wifisysteem, wat niet altijd even stabiel is (camera doet het dan soms niet). Niet optimaal, maar is niet anders denk ik. Nog tips?

- De Synology NAS, is niet stabiel. Het lukt me niet altijd om verbinding te maken. Ik heb ontdekt, dat de NAS ingesteld staat op IP-adres 192.168.11.12, in mijn PC en laptop. Echter zie ik dat een van de Devolo adapters ook dit adres durft te pakken. Als ik dan wil inloggen, werkt het niet; is er geen verbinding mogelijk. Als ik het adres 192.168.11.12 intyp, kom ik op de config pagina van de devolo dlan 500 wifi.

- Ik heb diverse wifi speedtests vanaf dezelfde plek met hetzelfde apparaat uitgevoerd. De resultaten schommelen enorm. Wat is daaraan te doen? Laat ik voor nu de gunstigste resultaten benoemen.
Wifi 5G: D; 150a175 mbps, U; 10a15 mbps.
Wifi 2.4G: D; 30a40 mbps. U;
Wifi via Devolo systeem: D; 5a30 mpbs U; 15mpbs
Het euvel blijft, dat we op de bovenverdieping en in de serre matige wifi-verbinding hebben. Netflix (via Chromecast) is bijv. niet mogelijk. Is het handig om extra devolo wifi adapters te kopen en deze in de huidige set uit te breiden, of is er een anderen gouden tip?

- Ik heb sinds kort een VPN afgenomen bij ExpressVPN. Voor nu is het nog een maand testen. Voor sommige internetdiensten die ik gebruik (Kodi) is het wel raadzaam deze te hebben. Ook zakelijk is het wel veilig denk ik, om vertrouwelijke informatie op de NAS te beschermen. Het valt mij op dat ik bij de VPN-verbinding minder snel internet heb. De 5g wifi zakt van 150 mbps naar 25 mbps download. Tevens wil ik graag de VPN instellen in de routermodem zelf. Of is dit niet handig? Kan dit of laat een provider (in dit geval Zeelandnet) dit niet toe? Bij gebruik van VPN lukt het ook niet om films te streamen naar mijn chromecast. Kan de chromecast dan niet vinden, pas als ik de VPN weer heb uitgeschakeld. (Inmiddels oriënteer ik me op een mediaspeler om Kodi te gebruiken, maar de keuze is nogal enorm).


Ik hoor graag jullie tips en feedback.


Gr. Johan B.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan