Geen Graphics output

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikietje

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Berichten
154
Hallo!

Heb 2 maanden geleden mn eerste desktop gaming rig in elkaar gezet, yay, maar sinds gister kamp ik met problemen!

Probleem: Krijg geen video output meer, hoe dan ook. Het probleem ontstond nadat ik de kamer voor een paar minuten verlaten had en de monitor in standby stond. Kreeg hem niet meer aan, pc gereboot maar het probleem bleef maar bestaan.
Sterker nog, de PC startte niet normaal op, ik kon ook niet inloggen in windows (hoorde de inlog geluiden niet nadat ik mijn wachtwoord in gaf)

Mn setup is een MSI Z270M Mortar moederbord met een GTX 1080 van gigabyte en de i7 7700k.

Nadat ik de pc weer opnieuw opstartte viel het me op dat op het moederbord het VGA debug lampje brandde. Ik heb een CMOS BIOS hard regeset gedaan, het lampje ging uit en de computer startte weer goed op (windows inlog geluiden etc).

Het probleem blijft echter dat ik geen output krijg op mijn monitor, heb de GPU erin en eruit gedaan. Heb hem net geprobeerd op te starten zonder de GPU in de hoop dat in de onboard graphics kon gebruiken maar dat werkt ook niet. Kan dus ook niet bij de BIOS.

Begin een beetje clue-less te raken en hoop dat iemand nog tips of ideeën heeft.

Mvg

Rik
 
Het probleem ontstond nadat ik de kamer voor een paar minuten verlaten had en de monitor in standby stond.
Wat zou er gebeurt zijn als je er bij gebleven was dan... maar even iets anders deed.... ;)

  • Andere monitor????
  • Andere kabel van hetzelfde soort (DVI/HMDI?)?
  • VGA-kabel met sub-D connectoren?
  • Bios batterij eruit... en de 2 aansluitpunten van de batterij houder kortsluiten met een schaar/pincet/als het maar metaal tegen metaal is...
  • Piepjes bij opstarten?
  • Start de CPU fan en zo?
  • Voeding wel ok? Heb je een andere voeding?
  • Zit de extra voedingsstekker bij de CPU wel goed er in?
  • Zit de brede voedings connector wel goed op het mobo vast?

En...?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan