• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 bestanden op bureaublad, beide geopend, 1 met extra icoon ~$

Status
Niet open voor verdere reacties.

trainers

Verenigingslid
Lid geworden
8 feb 2012
Berichten
162
Microsoft Office 2016 voor Thuisgebruik en Studenten.

2 Bestanden. Staan op mijn bureaublad.
Als ik beide bestanden open en vervolgens weer naar het bureaublad ga zie ik het volgende:

xyz.xlsm met het bekende icoontje
abc.xlsm met het bekende icoontje.

Maar ook ~$abc.xlsm.
NIET van het andere bestand.

Bij Bestand / Opties / Opslaan: alle instellingen van beide bestanden zijn identiek.
De volgorde van openen van de bestanden heeft ook geen invloed. Het blijft alleen dat ene bestand met ~$abc.xlsm.

Wel is het zo dat met mouse-over de grootte van ~$abc.xlsm kleiner is dan die van abc.xlsm.

Weet iemand waar ik de instellingen van dit fenomeen kan corrigeren?

Groeten,
Trainers
 
Waarom zou je dat corrigeren moeten? Beide zouden op het bureaublad moeten staan. Maar ik denk dat die er ook wel staan alleen is één niet zichtbaar. Kijk maar eens onder > C:\Gebruikers\Username\Desktop en daar staan ze beide. Zal verband houden met de resolutie denk ik.
Dit is dus helemaal geen probleem maar volstrekt normaal. Openen en sluiten en je hoeft verder niets te doen.
 
Laatst bewerkt:
Een dergelijk bestand zal er staan als je een document met die naam (zonder de ~$) open hebt in Excel.
Als dat bestand niet geopend is kan je de ~$abc.xlsm gewoon verwijderen.
Tevens zal je het tonen van verborgen bestanden aan hebben staan als je dat bestand wel in Excel open hebt en de ~$versie ervan dan ziet.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Edmoor,

Als ik het bestand sluit verdwijnt ook het icoontje met de ~$.
Wat mij verbaasde is dat dit fenomeen maar bij 1 bestand zich voordeed terwijl beide bestanden zijn geopend.

Maar het uitvinken van het tonen van verborgen bestanden heeft het opgelost.

Mijn dank.

Groeten,
Trainers
 
Heb je toen beide bestanden geopend waren nog in de Desktop-map gekeken? Daar staan ze beide. Ik heb twee beeldschermen met een uitgebreid desktop, dus alle iconen zijn verdeeld over twee beeldschermen en ik mis regelmatig een icon. Het staat er wel, net buiten beeld. De verklaring weet ik niet, maar alles werkt verder normaal als ik browsers en programma's geopend heb.
 
Hoi Senso,
Ook in Desktop-map gekeken. Gaf hetzelfde resultaat, beide bestanden geopend en bij één het extra icoontje met de ~$.
Dank voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan