Lettertype aanpassen met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

joskjos

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2013
Berichten
94
Ik zit met een vraag of ik middels VBA de grootte van het lettertype op een regel kan aanpassen aan de kolombreedte?
Als bijlage een voorbeeld bestandje welke prima werkt, zolang ik in het keuze menu per regel aangeef wat het type en grootte is.
Vervolgens kan ik het dan uitprinten.

Nu zou het mooi zijn als ik de lettertype grootte niet meer zelf hoef te bepalen via tabblad 'Instellingen' maar dat VBA kijkt naar de kolombreedte(alleen kolom A) in tabblad 'Print' en aan de hand daarvan de lettertype grootte bepaald.
Het zou dan ook meteen handig zijn als er een minimale lettertype grootte en een maximale lettertype grootte opgegeven kan worden.

In het voorbeeld bestand zie je in tabblad 'Print' kolom A de 1e cel staan met 7 regels. de 2e regel is te lang om binnen de kolom te vallen en gaat daarom automatisch verder op de 3e regel. Dit zou dus niet moeten maar middels het lettertype grootte te bepalen zijn dat dit binnen 1 regel blijft vallen.

Wie kan mij hier verder mee helpen?

Bekijk bijlage Lettertype.xlsm
 
Bedankt voor het meedenken, maar met tekstterugloop in excel kan ik niet een minimale en maximale lettertype grootte instellen.
Ik hoop dat er iemand anders misschien een oplossing heeft middels vba!?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan