Netwerkadapter problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DanielW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2017
Berichten
1
In volle tevredenheid heb ik mijn vaste PC boven op zolder staan. (WIN10 64 bit). Deze is op twee verschillende wijzen verbonden met mijn Fritzbox 7390 (ISP: XS4All glasvezel). Manier 1: WLAN met tussenliggende repeater/versterker. Inkomend signaal in de modem heeft een snelheid van ongeveer 100 Mbps. Zowel de modem als de repeater kan deze snelheid aan. Door de grote afstand (modem in meterkast, pc op zolder, nieuwbouwkooi van beton), heb ik toch nog een respectabele 25-35 mbps via de wifi.
De tweede manier is via de powerline. Het signaal van de modem gaat een devolo in die het vervolgens op twee punten het signaal uit de leidingen haalt. Punt 1 is bij de TV beneden en punt 2 is op zolder. Via een LAN kabel gaat het signaal vervolgens naar mijn ethernet adapter (Realtek PCIe GBE Family). Tot voor kort had ik hier een stabiel signaal van ongeveer 50 mbps. Gezien de snellere verbinding heeft de powerline verbinding mijn voorkeur. Helaas sinds deze week wordt dit signaal afgeknepen tot maximaal 10 mbps. In de adapterinstellingen/status blijkt de snelheid niet meer de handmatig ingestelde 1 Gbps full duplex maar een magere 10 mbps te gelden. Wat ik ook doe in de instellingen van deze adapter, ik krijg hem helaas niet meer sneller binnen dan die 10 mbps en daar baal ik eigenlijk wel van.

Is er iemand die mij met dit probleem verder op weg kan helpen om de oorspronkelijke snelheid weer terug te krijgen?

Mijn dank is groot. :D

DanielW
 
Pak de handleiding er eens bij... en reset alles...
En dan ga je het weer installeren zoals je begonnen bent.
Dan heb je iig een schone lei....
Ik neem aan dat je verder niet iets veranderd hebt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan