• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing naar blad1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.660
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Code:
=SOM.ALS(A:A;"2300";P:P)
Deze formule staat op Blad 1 en het resultaat van de telling van alle codes met 2300 in kolom A komen in P te staan. Nu wil ik deze verplaatsen naar een kolom/cel op blad 2. Wat wordt dan de formule =BLAD1!?
 
Er staat in de formule geen enkele verwijzing naar een bladnaam dus de formule blijft exact hetzelfde als hij de gegevens van Blad2 moet gebruiken.
Als hij de gegevens van Blad1 moet blijven gebruiken wordt het dit:
Code:
=SOM.ALS(Blad1!P:P;"2300";P:P)
Wat je trouwens zeer eenvoudig zelf uit kan vinden door de verwijzing van de eerste parameter gewoon met de muis aan te wijzen tijdens het invullen van de formule.
 
Ik krijg deze niet werkend.
Op Blad 2 moet ik moet alle getallen van Blad1 uit kolom P (ook van Blad1) opgeteld hebben die voldoen aan de voorwaarde ALS de code in kolom A 2300 (Blad1) is.
Zou dan
Code:
=SOM.ALS(Blad1!A:A;"2300";P:P)
moeten zijn. Zal het nog een keer proberen.

Edit:
Gevonden het moet zijn:
Code:
=SOM.ALS(Blad1!A:A;"2300";Blad1!P:P)
 
Laatst bewerkt:
Zou je dan de bladverwijzing ook niet voor de op te tellen kolom meegeven? ;)
Code:
=SOM.ALS(Blad1!A:A;"2300";Blad1!P:P)
 
Ja, met jouw hulp en mijn gepruts komen we er wel en dat is het belangrijkste. Bedankt.:thumb:
 
Gevonden het moet zijn:
Code:
=SOM.ALS(Blad1!A:A;"2300";Blad1!P:p)
Laatst aangepast door Senso : Vandaag om 09:18

De tijd van gevonden is toch een beetje verdacht niet?
 
@Cobbe
Nee, helemaal niet verdacht want als ik een oude pagina heb openstaan zie ik dat bericht van edmoor niet. Het is toch onzin om mijn bericht te gaan aanpassen als ik het bericht van edmoor gezien had.
 
Het was ook maar een opmerking om eens plezant te zijn. :)
 
Ja, maakt niet uit. Het was jouw formule. Daar heb ik destijds een maandelijks 'kasboek' mee gemaakt (jan-dec). Die nummers had ik amateuristisch en onvolledig op hetzelfde werkblad geplaatst. Nu heb ik alle grootboekrekeningnummers met omschrijving op blad 2 geplaatst. Hele dag aan gewerkt en de cijfers kloppen. Nu nog wat automatische tellingen aanbrengen. Met jouw hulp en die van anderen op Helpmij heb ik mijn hele 'boekhouding' ondergebracht in Excel. Mijn dank is groot.
 
Fijn dat ik heb kunnen bijdragen aan het oplossen van je probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan