• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere als formules in 1 krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brucekroepan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2017
Berichten
2
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik moet voor school een excel opdracht over een ouderdomsanalyse oplossen en die gaat als volgt:

De ouderdomsanalyse moet ik splitsen naar periodes namelijk kleiner dan 1/2 jaar, 7-12 maanden, en langer dan een jaar.

Als ik bijvoorbeeld een product neem zoals een notitieblok die al vanaf 03-2017 (cel F1) in het magazijn heb liggen moet de formule aangeven of deze er korter ligt dan 1/2 jaar of dat deze er al tussen de 7 en 12 maanden ligt of dat dit product er al langer dan een jaar ligt.

cel F1 is dus de dag dat het product in het magazijn kwam te liggen
Cel W1 heb ik een waarde gegeven van deze maand en dit jaar dus 10-2017
Cel X1 heb ik een een datum mee gegeven van 7 maanden geleden dus 02-2017
Cel Y1 heb ik een datum mee gegeven van 1 jaar geleden dus 10-2016

Nu kwam ik zelf niet verder dan deze onderstaande formulee maar dan krijg ik een #WAARDE! melding

Code:
=ALS(EN(F1<W1; F1>X1);"kleiner dan 1/2 jaar");ALS(EN(F1<X1; F1>Y1);"7-12 maanden");ALS(F1>Y1;"langer dan 1 jaar")

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oeps! Sorry niet gezien.

Zal het nooit meer doen.

@ Ik krijg toch nog een herkansing?
 
Laatst bewerkt:
@Cobbe

Eerst koffie drinken voordat je bij helpmij inlogt... ;)

Misschien kun je je antwoord verwijderen, zodat de 'collega's' van TS het niet kunnen vinden; die kampen hoogstwaarschijnlijk met hetzelfde 'probleem'.
 
Ter info

Hoi hoi :)

Wat mij betreft op het randje deze vraag.
Ik zie een formule en geloof dat die zelf is gemaakt/opgesteld maar als u de volgende keer een analyse geeft van de formule / hoe u hier op gekomen bent dan is zo'n vraag geen enkel probleem.

Wat we niet willen hebben is een vraag als "ik moet x doen, ik kom er niet uit", maar vastlopen hebben we allemaal wel eens last van en dan is om hulp vragen helemaal niet zo'n gek idee.

Een fijna dag nog allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan