• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal Zoeken Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwktse

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2017
Berichten
117
Hallo,

Ik wil waarden in een kolom zoeken en die matchen met een waarde in kolom in een ander blad, als de waarde gelijk is dan weergeven een waarde op die regel, anders leeg.

Een voorbeeld bijgevoegd.

Hartelijk dank alvast.

Met vriendelijke groet,
J.

Bekijk bijlage Vertikaal Zoeken Excel.xlsx
 
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A7;Blad2!$C$6:$D$74;2;0);"")
 
Let er even op dat de cellen met nummers in blad1 op sommige regels een spatie aan de achterkant bevatten.
Die kan je beter verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor,

Het zijn lege cellen.

Ik krijg het wel werkend met het bestand die ik heb verstuurd, maar niet met mijn echte bestand met heel veel data.

Weet je misschien hoe dat komt?

Kolom A van Blad 1 heeft mogelijk data die die niet in Blad 2 Kolom C staan.

Ik hoor graag van je.

Bedankt!
 
Ik heb het niet over lege cellen maar over een spatie aan de rechterkant van het nummer.
Dus: "95020229 " in plaats van "95020229"

Als je de eerste zoekt op een ander blad waar de tweede staat zal deze niet gevonden worden.
 
Hoe kan ik de spatie weghalen? Vreemd dat er bij de ene tabel spaties in staan en de andere niet.

Dat is dus de reden dat ik deze twee kolommen niet kan matchen.
 
Klik in de cel, dan kan je in de formulebalk de spatie verwijderen.
Met een formule in een andere kolom kan je dat doen met SPATIES.WISSEN
Met een stukje VBA kan het in dezelfde kolom worden gedaan.
 
Het is met gelukt met een andere formule om alles naar dezelfde formule te zetten.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan