• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantallen.als en -1 bij invullen datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaraW

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2017
Berichten
14
Hallo,

Ik heb een databestand die bestaat uit 2 tabbladen.

Het eerste tabblad(2017-2018) staan volgende kolomtitels (A=naam leerling, B= naam school, C=naam opvolgpersoon, D=startdatum traject, E= einddatum traject)
op het tweede tabblad (display) is een matrix met bovenaan alle namen van de verschillende opvolgpersonen en aan de linkerkant een kolom van alle mogelijke scholendie voorkomen op het tabblad 2017-2018.
Bedoeling is dat je kan zien wie op welke school hoeveel leerlingenvolgt. Dit is me reeds gelukt met volgende formule:

=AANTALLEN.ALS('2017-2018'!$B:$B;$A2;'2017-2018'!$C:$C;$B$1)

Dit werkt goed maar nu zou, als de einddatum van het traject wordt ingevuld in kolom E er ook weer een waarde moeten worden afgetrokken in de matrix op de combi (die school en die persoon).

Iemand suggesties? Ik krijg dit niet in de formule toegevoegd.

Alvast bedankt,
SaraW
 
Post eens een bestandje waarin dit nagebootst is.
 
Door nog een voorwaarde op te nemen
Code:
=AANTALLEN.ALS('2017-2018'!$B:$B;$A2;'2017-2018'!$C:$C;B$1;'2017-2018'!$E:$E;"")
 
Ooh super!

de formule doet idd wat ik zou willen.
Alleen snap ik niet hoe dit komt. Want de extra voorwaarde is dat kolom E leeg is. Neemt excel dan automatisch enkel de celrij waarop aan de 2 andere voorwaarden ook is voldaan?
 
Deze avond het volledige bestand gekregen waarin de formule moet worden toegevoegd.
Hier gaat er echter wel iets mis wanneer het 3e criterium wordt toegevoegd. Ondanks dat er geen waarde in de cel van datum staat, bekom ik plots minder aantallen. dan wanneer ik ze laat tellen zonder het 3e criterium. In principe zouden deze waarden moeten overeenkomen.

Iemand een idee hoe dit komt?
 
Zijn de cellen in het bijkomend bereik wel echt leeg?

Als daar spatie's of formules in staan lukt het niet met die formule.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan