SVG afbeelding importeren in Word en vervolgens converteren naar PDF U hebt zich gea

Status
Niet open voor verdere reacties.

KM123

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2017
Berichten
8
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. Microsoft Word. Ik wil een SVG afbeelding importeren en weergeven in Word en ik heb gelezen dat dit alleen met Office 2016 kan.

Echter, ik ben benieuwd naar het volgende: het Word document zal ik op een gegeven moment converten naar een .PDF document (met een online PDF converter). Nu ben ik benieuwd of het dan nog steeds een SVG afbeelding blijft. Met andere woorden: als je een Word document met een SVG afbeelding convert naar PDF, is de betreffende afbeelding in het PDF document dan nog steeds .SVG?

Ik hoop dat mijn vraag helder is :)

Alvast dank.

Groet.
 
Je kan het document ook naar een .pdf printen, werkt eigenlijk altijd wel.

En, gewoon proberen met die online converter, als het niet gaat dan kan je het hier natuurlijk altijd vragen

Ron
 
Nou Jongens :(

Ik heb met lucidchart een diagram gemaakt en dat gedownload als SVG (ik kon het ook downloaden als pdf, png etc.). Vervolgens heb ik dat geopend met Inkscape. Daaropvolgend heb ik het gekopieerd en geplakt in Word: ctrl + alt + v (plakken speciaal). Op een ander forum las ik namelijk dat het zo moest, want anders wordt het bij het converteren naar PDF automatisch een PNG afbeelding. Maargoed, alles pico bello (zou je zeggen). Ik heb het vervolgens geconverteerd naar PDF en ja hoor het diagram is in SVG (als ik op 500% inzoom, zie ik het nog steeds erg scherp).

Probleem: 1 van de vaagste problemen die ik ooit heb meegemaakt: de letter: " l " , wordt dikgedrukt weergegeven.... In eerste instantie probeer je er overheen te lezen, maar ik heb iets van 20x de letter " l "
gebruikt, dus dan is het behoorlijk frustrerend als het elke keer dikgedrukt staat weergegeven.

In emf en wmf treedt exact hetzelfde probleem op. Andere PDF converters gebruiken help niet en ipv Inkscape een ander programma gebruiken help ook niet. Ik ben moedeloos maar hopelijk kunnen jullie mij nog enige vorm van hoop geven...
 
Kan het niet aan het font liggen, i en l zijn smalle letters, ik kan me voorstellen dat sommige fonts dit om optische redenen aandikken.
Het zou ook kunnen dat een zeldzamer font gebruikt dat niet zo gangbaar is, wat gebeurt er als een "web-safe"-font gebruikt.

Arial.
Helvetica.
Times New Roman.
Times.
Courier New.
Courier.
Verdana.
Georgia.

Veel programma's hebben een fallback-font, dat is een alternatief font wanneer het voorgeschreven font niet voorhanden is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan