Ik ben van plan om een datingsite vergelijker te ontwikkelen. Waar let ik op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen191919

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2017
Berichten
1
Een hele goedemiddag aan alle forum leden.

Momenteel ben ik bezig met een uitgebreid onderzoek naar diverse online datingsites. Ik merk dat het aanbod enorm groot is en dat er veel problemen zijn voor singles met het kiezen van een geschikt platform. Er is namelijk erg veel prijsverschil tussen lidmaatschappen op deze sites. Daarnaast staan veel datingsites vol met nep profielen. Mijn idee is dus om een vergelijker op te zetten. De kennis om deze website te exploiteren heb ik wel, maar ik zou graag wat feedback willen op de invulling hiervan.

Nu zijn er een aantal goede voorbeelden zoals bijvoorbeeld deze datingsite vergelijker maar ik denk toch dat het nog beter kan. Ik wil namelijk per website nog kritischer gaan kijken zodat mensen niet voor verrassingen komen te staan. Het idee is om in eerste instantie 20 goede datingsites te vinden en deze kritisch te gaan bekijken op de volgende punten:
- Wat zijn de kosten van deze datingsite?
- Wat kun je allemaal doen op de site?
- Hoe veilig is de site, hoe is het met de privacy gesteld?
- Hoeveel leden heeft de site
- Wat is de verhouding van mannen en vrouwen?
- Hoe gaat de site om met controle van leden?
- Hoe is de support van de website voor nieuwe leden?
- Hoe makkelijk kan ik me afmelden.

Graag hoor ik of jullie hier nog aanvullingen op hebben, en wat jullie vinden van het idee?

Met vriendelijke groet,
Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me op een aantal punten nogal problematisch:
- Wat kun je allemaal doen op de site.
Lijkt me heel lastig om objectief te beoordelen en het dus te kunnen vergelijken met andere sites

- Hoe veilig is de site, hoe is het met de privacy gesteld?
Zonder onafhankelijke toetsing (en dus toestemming en toegang van de sitebeheerders) is dit niet echt mogelijk

- Hoeveel leden heeft de site
Die informatie krijg je ook alleen van de eigenaren zelf, want je kunt natuurlijk grote vraagtekens zetten bij de publieke cijfers op een website.

- Wat is de verhouding van mannen en vrouwen?
Die informatie krijg je ook alleen van de eigenaren zelf, want je kunt natuurlijk grote vraagtekens zetten bij de publieke cijfers op een website.

- Hoe gaat de site om met controle van leden?
Die informatie krijg je ook alleen van de eigenaren zelf. Hebben die zin om aan jouw site mee te werken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan