geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

frero

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Berichten
113
hallo,
ik heb een laptop toshiba satellite m30x (oud beestje) met winxpsp3 . ik ben draadloos verbonden met mijn provider alsatis.
google chrome verbindt zich probleemloos met het internet maar als ik opera wil installeren blijkt dit programma geen verbinding te kunnen maken om de nodige bestanden te kunnen downloaden, hetzelfde gebeurt met sommige programma's die ik wil verwijderen.
in netwerkverbindingen staat bij breedband: 'alsatis' verbinding verbroken achter een firewall
bij locaal net of adsl: verbinding 1394, verbonden achter firewall, netwerkkaart 1394
verbinding draadloos netwerk 2, verbonden achter firewall, NETGEAR QWG111v3 54Mbps draadloos
ik kan ook geen antivirus downloaden en ben dus niet beschermd
kan iemand helpen?
mvg
frero
 
Het verhaal is niet helemaal duidelijk. Je hebt natuurlijk geen uitvoerbaar bestand nodig om Opera te downloaden. Dit soort download sites zijn vaak onbetrouwbaar. Programma's kan je denk ik altijd verwijderen. Als het gedownloade bestand niet wil installeren dan heeft u misschien een oudere versie nodig van deze browser, omdat Windows XP niet meer wordt ondersteund.

Wanneer je van geen enkele site iets kan downloaden wil ik jou aanraden om eerst het stuurprogramma van de grafische adapter te updaten en eventueel te verwijderen daarna haal je bij Apparaatbeheer de driver ook weg. Wanneer de computer opstart zal Windows nieuwe hardware aantreffen. Leid de wizzard dan naar een map waar je alleen de benodigde drivers voor jouw Windows versie in hebt staan, eentje heeft de .inf extensie. Windows kan WiFi adapters in veel gevallen beter zelf configureren dan de meegeleverde stuurprogramma's die je in het systeemvakje terug kan vinden. De Wireless service moet dan wel ingeschakeld staan, in dit geval Wireless Zero geheten.

Misschien heeft u een kapotte WiFi adapter.

Veel providers hebben een eigen DNS service en deze kan gebreken vertonen maar dan zouden veel pagina's ook niet willen laden. Voor de zekerheid kan u controleren of het beter werkt met Google DNS. Als volgt: https://www.personalvpn.com/support/vpn-dns-guide De beschrijving voor XP staat ruim over de helft van de pagina en de lijst waarin ook de adressen van Google staat aan het begin. Het wil wel eens wonderen doen. Noteer de bestaande cijfers.
 
"ik kan ook geen antivirus downloaden en ben dus niet beschermd" En ben je wél beschermd als je een AV programma zou hebben. Je geeft immers aan dat je OS nog steeds XP is.
 
Veng
"ik kan ook geen antivirus downloaden en ben dus niet beschermd" En ben je wél beschermd als je een AV programma zou hebben. Je geeft immers aan dat je OS nog steeds XP is.

Dat is nou flauw. De laptop zal wel beter werken met XP. Bovendien heb ik ook nog computers met XP en er is niet veel wat er aan mankeert wanneer je geen gebruik maakt van netwerken en bediening op afstand.
 
@Alfred 2: "Dat is nou flauw." Valt m.i. wel mee. Ik ken mensen die voldoende kennis hebben om veilig met XP om te gaan. Ik vroeg me slechts af of TS tot die groep behoorde.
 
Begin 2018 gaat zelfs Vista er bij veel mensen uit omdat dan niets meer werkende te krijgen is. Voor alleen te hoeven Internetten is het besturingssysteem Chromium misschien wel wat.

Als niets meer te installeren is op deze laptop, kijk dan in de logboeken. wellicht is er een probleem met I/O van het moederbord. Kleine bewerkingen en installaties lukken dan nog maar grotere niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan