• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

IF function

Status
Niet open voor verdere reacties.
@SjonR, Die doet het niet ALS <> IF;)
Er zijn ook maar twee mogelijke uitkomsten dus de derde if is overbodig. Of de berekening bij een 'Temp Contract" correct is betwijfel ik. Maar daar mag de TS wat over zeggen
 
Inderdaad is de derde als (if) overbodig, maar toch om de de functie ALS toe te lichten

Prettig weekeinde
 
deze dan?

Dan blijft J leeg totdat er in F een keuze wordt gemaakt.

Code:
=IF(F8="Temp Contract";(G8*H8*I8*7,6)-(H8*I8*1,65)*$J$4;ALS(F8="Perm";G8*$J$4;IF(F8="Temp2Perm";G8*$J$4;"")))

Bedankt!! Dat lukt, alleen moest ik IF invullen want mijne excel staat in het engels :thumb:

Nog één vraagje: ik zou dit in een negatief getal moeten krijgen, ik heb al geprobeerd met voor al de "IF's" een - teken te plaatsen maar zo simpel is het blijkbaar niet... :D

Thx again!
Glenn
 
Nee, voor de IF's gaat niet werken, maar wel als je het voor de uitkomst zet en de uitkomst nog even omkleed met haakjes.

Code:
=IF(F8="Temp Contract";-((G8*H8*I8*7,6)-(H8*I8*1,65)*$J$4);IF(F8="Perm";-(G8*$J$4);IF(F8="Temp2Perm";-(G8*$J$4);"")))
 
IF functie

Ik probeer de formule: IF(E252:I252="";"";1)
Dit geeft echter als resultaat: #VALUE!, terwijl ik eigenlijk een blanco cel als resultaat wil hebben.
In mijn formule staat toch duidelijk "de logische test", met als resultaat "TRUE", waarna ik vraag indien true geef me een blanco waarde en indien FALSE, geef me "1" als resultaat? Waarom krijg ik dan telkens de foutmelding?

Thx!
Glenn
 
Dat werkt niet helemaal zo.
Code:
=if(counta(E252:I252)=0;"";1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan