• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Save As in VBA-code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter671

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2015
Berichten
100
Met VBA-code kopieer ik twee tabbladen naar een nieuw workbook.
Het bron bestand is een xlsm bestand (Workbook1). Het 'nieuwe' doelbestand met de twee tabbladen is een xlsx bestand (Workbook2).

Ik gebruik o.a. de volgende code:

Code:
' <workbook1 is actief>
Kenmerk = Worksheets("naamtabblad").Range("G6")
Omschrijving = Worksheets("naamtabblad").Range("G7")

......
'<workbook 2 is actief> / deze moet dus als xlsx gesaved worden, liefst zonder melding / vraag. 

filenaam = "Uitgangspunten - " & Kenmerk & " - " & Omschrijving
Application.Dialogs(xlDialogSaveAs).Show filenaam

Op zich werkt de macro prima, maar bij het opslaan van Workbook2 krijg is de volgde melding.

Knipsel.JPG

Het lijkt er op dat er in Workbook2 nog macro's zitten. Dit is echter niet het geval! Het zijn twee op zich zelf staande tabbladen.
Het verbaast mij dat deze melding komt.

De gebruiker moet dus altijd nog op 'ja' klikken, zodat workbook2 gesaved wordt zonder macro's.

Is deze melding te ondervangen met VBA-code?
 
Met een gedeelte van je code is het lastig vaststellen waar het mis gaat. Waarom niet de hele code plaatsen (of in ieder geval het relevante deel)?
 
Tja, met een halfbakken stukje code kunnen we natuurlijk niet veel.
Probeer zoiets
Code:
 Sub huppeldepup
Application.DisplayAlerts = False
'uw code
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
Vergeten:
De melding is volkomen normaal, je probeert een bestand met macro's (code) op te slaan als een bestand zonder macro's, Excel zegt dus:
How, wacht effen, waar ben je mee bezig, is dit wel correct?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt gast0660.

Zelfs met een halfbakken stukje code. ;)

Probleem is opgelost. Top. Dank je wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan