• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee kolommen vergelijken + filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Febbutser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2017
Berichten
2
Ik heb de volgende Excel vraag:

Mijn sheet is opgebouwd uit o.a.:
Kolom A: Een lange lijst met nummers die elk een verschillend aantal keren voorkomen.
Kolom B: De bijbehorende tijden die bij Kolom A horen.
Kolom C: De nummers die ik wil behouden (van kolom A)

Ik wil graag alleen de nummers met tijden van kolom A overhouden die ook in kolom C staan.

Om uit te leggen wat ik bedoel heb ik een voorbeeldje gemaakt. In het voorbeeld is het gewenste resultaat met de hand gegenereerd.

Voorbeeld.JPG

Groet,
Jaap
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.PNG
    Voorbeeld.PNG
    9,9 KB · Weergaven: 48
Welkom hier.

Goed gebruik is om excel-voorbeeldbestanden te plaatsen en geen plaatjes. Dit is tenslotte een excel-forum en geen photoshop forum. Het voorkomt overtypen, gokwerk etc. En in het algemeen krijg je sneller een geschikt antwoord.

Dus: plaats s.v.p. het excel-bestand.
 
Voorbeeld bestand is inderdaad makkelijker, maar je zou dit eens kunnen proberen.

Code:
Sub FilterMe()
    Blad1.Range("A1").CurrentRegion.AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Range("E1:E2"), CopyToRange:=Range("A1:B1"), Unique:=False
End Sub
 
En zo is het misschien wat duidelijker, met aangepaste code.

Code:
Sub FilterMe()
    Blad1.Range("A1").CurrentRegion.AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
        CriteriaRange:=Range("E1:E8"), CopyToRange:=Range("A1:B1"), Unique:=False
End Sub

Bekijk bijlage Proef.xlsm
 
Hierbij nog een oplossing met formule.
 

Bijlagen

  • Febbutser (AC).xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 63
Ontzettend bedankt! Het is met jullie hulp gelukt. Excuses voor het toevoegen van een plaatje ipv een Excel bestand.

(Ik heb uiteindelijk de formule van AlexCEL gebruikt, mocht dat handig zijn om te weten)

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan