Word macro bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zal vast, maar ik heb geen idee wat een .ged bestand is.
Je had het over Word.
 
Dit tekstbestand heb ik ingelezen in Word, het is platte tekst. Als ik dit moet aanleveren in Word, kan dat ook.
 
En hier staat het document in Word-formaat en gezipt.
Het is naderhand iets aangepast t.o.v. het document van gisteren.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Ik geloof je direct :)
Enig idee wat het maximum nu is?
 
Voeg een bestand toe, en lees de specs :). Zonder dollen: alles staat nu zo'n beetje op 2MB.
 
Je mag ook gewoon zeggen dat ik een nieuwe bril nodig heb... :cool:
 
Oeps, het bestand dat ik via Dropbox aanbood is slechts een deel. Het originele bestand is 1.259.166 regels groot.
Dan zou ik op één of andere manier het bestand moeten opsplitsen over blad1 en blad2.
Maar dan moet ik dat in de macro al aangeven. Hoe doe ik dat dan weer?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Wat ik al zei, doe het niet in Word maar in Excel.
Of bedoel je dat ook?
 
Laatst bewerkt:
Klopt.
Dan doe je het toch in 2 documenten?
Dan hoeft er niks aan te code te wijzigen.
 
Ik heb het grote document nu ingelezen in twee bladen. Ik zoek nog naar de parameter die aangeeft dat Excel niet alleen in het huidige blad, maar in de totale werkmap moet zoeken en vervangen.

Als ik de macro start, kan ik niet volgen wat er precies gebeurt door de macro stap-voor-stap uit te voeren.

Als test heb ik een bestand gemaakt met 10 oneven cijfers (bron.xlsx) en een zoek/vervang-bestand tng-zv1.txt en de naam aangepast in de macro (ja, HM20171023BRON.xlsm is nog steeds geopend, zodat de macro wordt gevonden).
Volgens mij moeten de oneven cijfers nu worden vervangen door even cijfers, maar ook dit gebeurt niet.

Wat is overigens de bedoeling van Module2?

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • bron.xlsx
    8,3 KB · Weergaven: 28
  • tng-zv1.txt
    71 bytes · Weergaven: 42
Een .xlsx document bevat geen macro's dus dat schiet niet op.
 
Ik bedoel dat je een document zonder de macro hebt geplaatst.

Misverstandje, excuses. De macro:
Code:
Sub LeesBestand()
    Dim bst As Long
    Dim Bron As String
    Dim Doel As String
    bst = FreeFile
    
    Open Environ("userprofile") & "\Desktop\tng-zv1.txt" For Input As #bst
    On Error GoTo Einde
    Application.ScreenUpdating = False
    Do Until EOF(bst)
        Line Input #bst, Bron
        Line Input #bst, Doel
        i = i + 2
        Debug.Print i, Bron
        Cells.Replace What:=Bron, _
            Replacement:=Doel, _
            LookAt:=xlPart, _
            SearchOrder:=xlByRows, _
            MatchCase:=False, _
            SearchFormat:=False, _
            ReplaceFormat:=False
    Loop
    
Einde:
    Close #bst
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Als ik in Excel Ctrl-F (of Ctrl-H) tik, vind ik bij de opties de mogelijkheid om te zoeken binnen Blad of Werkmap. Omdat het grote tekstbestand is opgesplitst in twee bladen, zou ik willen zoeken/vervangen in de hele werkmap. Hoe doe ik dat in VBA? Ik dacht eerst dat
Code:
LookAt:=xlPart, _
daarvoor diende, maar dit blijkt "Identieke celinhoud" te verwoorden. Weet jij de juist VBA-code?

Merkwaardig genoeg waren in het HM20171023BRON.xlsm in blad1 GEEN wijzigingen zichtbaar na uitvoering van de macro. Daar moet ik nog even goed naar kijken.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Het zoek/vervang-bestand was gemaakt voor het werken met Notepad++
Zo had ik "\n" opgenomen voor een nieuwe regel. Ik heb het zoek/vervang-bestand nu aangepast en er "^n" van gemaakt.
Nadat ik de bestanden heb bewerkt d.m.v. de macro, moet ik de delen toch weer aan elkaar plakken. Dat doe ik met Notepad++. Daarna geef ik meteen weer de opdracht om ^n te vervangen door \n, zodat er een nieuwe regel ontstaat.
De daarop volgende stap is het inlezen van dit resultaat in een andere (externe) macro. Dat lijkt nu allemaal goed gelukt te zijn. Ik ga dat resultaat nu bestuderen.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Het resultaat uit deze laatste bewerking is helaas niet bruikbaar.

Behalve dat het in 2 documenten moet worden ingelezen in Excel, kan ik niets met de \n (nieuwe regel), bijv.:
vervang:
[*http://www.google.com/maps/
door:
\n2 NOTE [*http://www.google.com/maps/
Dat is de reden dat ik begon met het inlezen in Word. Is er misschien een ander programma waarin ik dit kan inlezen en waarin ik een macro kan gebruiken om diverse zoek-/vervang op te geven.

Voor de volledigheid:
het zoek-/vervangbestand
het gezipte Word-document

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan