sorteren in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
595
hallo forumleden
ik sorteer mijn rapport op een veld met a1,a2,a3 t/m a24 en dan krijg ik a1 a10 a11
hoe kan ik dit voorkomen
bvd ronnie
 
je zou extra nullen kunnen toevoegen voor het daadwerkelijke cijfer, dus A001, A002, A011 etc...
 
Hallo Sjon
bedankt voor je reactie
is dit te realiseren in het rapport anders moet ik het hele programma aanpassen, het is niet alleen voor a maar gaat door tot z.
het zijn wedstrijdnummers waar het hele programma op draaid.
bvd ronnie
 
je bedoelt zonder het allemaal handmatig aan te passen? Dat kan wel.

Wat is het maximale getal achter een letter ( ik ga ervanuit dat er maar 1 letter is) en in welke kolom staan deze nummers?

PS. een voorbeeldbestandje zou nog beter zijn.
 
het gaat om de kolom wedstrijdnummer, en het is A1 t/m A24 en dit geld voor poule B,C,D enz.
ik kan het bestand helaas niet klein genoeg maken.
bvd ronnie
 
dus het gaat om het wijzigen van 24 nummers? dat kan je toch wel handmatig doen? Zonder bestand is het alsof Stevie Wonder een heupoperatie moet uitvoeren.

maak anders een kort voorbeeld bestand waaruit blijkt waar de nummers staan die verandert moeten worden.


Hier een kleine macro die in Kolom A bij waarden van 2 karakters twee nullen tussenvoegt en bij waarden van 3 karakters 1 nul tussenvoegt.

Code:
Sub ronnie()

For Each CL In Range("A1:A" & Blad1.UsedRange.Rows(Blad1.UsedRange.Rows.Count).Row)
If Len(CL) = 2 Then CL.Value = Left(CL, 1) & "00" & Right(CL, Len(CL) - 1)
If Len(CL) = 3 Then CL.Value = Left(CL, 1) & "0" & Right(CL, Len(CL) - 1)
Next

End Sub
 
Laatst bewerkt:
ik ga hiermee aan de gang als het niet lukt ga ik een voorbeeld bestand maken
bedankt en groetjes
 
Ronnie, excuus! Ik dacht dat het om excel ging, dus die macro zal niet werken
 
Je zult in de onderliggende query een apart veld moeten maken dat de juiste opmaak bevat. Als je altijd max 3 tekens hebt, dan kun je met een IIF functie dat in de query wel maken:
Code:
Wedstrijdnr: IIf(Len([Wedstrijdnummer])=2;Left([Wedstrijdnummer];1) & "00" & Right([Wedstrijdnummer];1);Left([Wedstrijdnummer];1) & "0" & Right([Wedstrijdnummer];2))
En in je rapport gebruik je dat nieuwe veld om te sorteren.
 
Hallo OctaFish
bedankt hiervoor,maar ik krijg de volgende melding
foutmelding ex.jpg
weet jij wat er fout is
bvdronnie
 
Ik bedacht me vannacht dat de code simpeler kon (omdat je maar 2 cijfers hebt) dus dan zou dit ook moeten werken:
Code:
Wedstrijdnr: IIf(Len([Wedstrijdnummer])=2;Left([Wedstrijdnummer];1) & "0" & Right([Wedstrijdnummer];1);Left([Wedstrijdnummer];1) & Right([Wedstrijdnummer];2))

Het kan zijn dat je de komma gebruikt als separator en niet de puntkomma. Dt zou Access dan ook al aan moeten geven door de cursor op de plek van de fout te zetten, zodat je die gelijk kan verbeteren. Maar in dat geval kun je ook deze variant proberen:
Code:
Wedstrijdnr: IIf(Len([Wedstrijdnummer])=2,Left([Wedstrijdnummer],1) & "0" & Right([Wedstrijdnummer],1),Left([Wedstrijdnummer],1) & Right([Wedstrijdnummer],2))
 
Dus hij srtubbelt al bij de IIF statement? Dan is er denk ik iets anders fout aan je db. Heb je hem al eens gecompileerd?
 
dat heb ik waarschijnlijk niet gedaan want weetniet wat dat betekend en hoe dat werkt
 
Dan zou ik dat eens doen: Ga naar het VBA-venster (<Alt>+<F11>) en kies <Foutopsporing>, <Database compileren> en kijk dan eens wat er gebeurt. Als er fouten in de db zitten, springt de cursor daar vanzelf naar toe en kun je de problemen oplossen. Wellicht dat de query het dan wel weer doet (meestal wel).
 
Heb je de bovenste regel al gelezen in het menu? :D. Maar zo te zien is de handeling dus al uitgevoerd/niet nodig en zit daar het probleem niet. Kun je een kopie van de db posten? Want ik raak door mijn opties heen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan