• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie op eenheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

slpe

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Berichten
109
Hallo,

Ik ben bezig een formulier te maken waarin mensen een bestelling kunnen plaatsen. Van een product kunnen setjes van 6 worden besteld. Dus 6, 12 etc. Nu kan ik bij valideren kiezen voor een lijst, maar is het ook mogelijk om te valideren op een veelvoud van bijvoorbeeld 6. Welke formule zou je dan moeten gebruiken.

Ik hoop dat iemand kan helpen, want anders moet ik allemaal lijsten gaan vastleggen voor besteleenheden van 2, 4, 6, 19 etc etc

Alvast bedankt voor het meedenken
 
Als je een Userform gebruikt, voeg je toch gewoon een ComboBox toe
 
In de bijlage tref je een voorbeeld bestand aan. Een userform is geen optie, omdat dit een sheet is met heel veel artikelen en de gebruiker zelf regels moet kunnen toevoegen.
Ik kan uiteraard een lijst per besteleenheid maken, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een formule, veelvoud van ofzo.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld besteleenheid.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 41
Dus je bedoelt dat er in kolom E een formule komt te staan voor verschillende eenheden?
 
Nee, ik wil dat cel B3 alleen een waarde gekozen kan worden dat een veelvoud is van de besteleenheid.

Dit lukt met de formule:
=ALS(GGD(B1;3)=3;B1;"Kies besteleenheid"), maar ik wil dit in één keer bij gegevensvalidatie doen.
 
gegevensvalidatie kiezen voor aangepast en formule invoeren =rest(B3;6)=0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan