Nieuwe tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
161
Ik zoek een nieuwe tablet voor mijn zoontje.
Vooral om films te kijken en spelletjes te spelen. De huidige ipad1 wordt wat traag.
Iets met voldoende opslag en snelheid voor films en spelletjes
Iemand tips ?
 
als hij nu een iPad heeft let dan op dat deze spelletjes niet op een android machine zullen werken.
Zelf zou ik dan voor een andere iPad gaan.
Maar zoals lange pier ook al zegt, Budget daar zal het van afhangen wat je kunt kopen.
 
Hallo KimBE, Voor Euro 200 kan ik de Samsung Galaxy Tab A aanraden. Deze is 229 Euro maar afgeprijsd heb ik hem in mei gekocht voor 199. Ik hoop ook in België. Mediamarkt stunt wel eens dus schrijf je daar dan in voor de nieuwsbrief. Er zit geen kompas meer in het toestel maar evengoed wel GPS. Beeld is prima en de opslag verdubbeld ten opzichte van de oude Galaxy Tab 3. De batterij raakt zelden leeg.

Dit is geen iPad maar, ik spreek uit ervaring, heeft dat wel de look en feel voor jonge mensen? Er zijn meer app's beschikbaar voor Android en er zijn verder geen problemen mee.

Het tablet heeft de stereo luidsprekers aan één kant want de oriëntatie is staande. In de praktijk niet zo een probleem, je kan een koptelefoontje gebruiken of een Bluetooth speaker. Wel heb ik gemerkt dat je snel een knarsend geluid hoort wanneer je het geluid uit hebt staan. Ik speel snelle spelletjes zoals Mad Skills Motocross 2 en het draait prima. De camera is, voor dat geld, uitstekend dus je hoeft niet terughoudend te zijn met het maken van foto of video en streepjescodes of QR herkent de Galaxy Tab nu goed.
 
Heb niet bepaald een budget maar niet te zot natuurlijk.
 
als hij nu een iPad heeft let dan op dat deze spelletjes niet op een android machine zullen werken.
Zelf zou ik dan voor een andere iPad gaan.
Maar zoals lange pier ook al zegt, Budget daar zal het van afhangen wat je kunt kopen.

Heeft niet bepaald vaste spelletjes dus dat maakt niet uit.
Waarom terug een ipad? Zijn die zoveel beter ?
 
De software-ondersteuning is veel beter dan die van Android ( ongeacht welke tablet-fabrikant ) maar een iPad is vaak ook 2x zo duur...
De goedkoopste iPad met 32Gb opslag kost € 409, wil je meer dan kost dat navenant meer..in dat opzicht is Android een stuk aantrekkelijker maar eindigd de software-support vaak al na max. 2 jaar.
Koop je een verouderd model uit een aanbieding, dan is de kans groot dat er helemaal geen updates meer komen...
 
waarom terug naar een ipad?
Elk voordeel wat ik type zal met een tegen reactie beantwoord worden.
Zelf ben ik een "fan" van apple voor mij apple omdat het besturingsysteem niet duur is.
Het is stabiel het is gemakkelijk in gebruik.
Het is duurder maar wordt langer ondersteund.
Tot op heden virus vrij.

Maar hoe oud is de zoon?
 
9 jaar dan is deze al "verwend" met apple (niet negatief bedoeld hoor) vraag hem zelf eens wat hij zou willen apple of android.
 
Bij mij werd het dan tweedehands. In Nederland bijvoorbeeld met behulp van advertentiezoeker.nl en een goede achterkant beschermhoes via eBay.com (importeren tot Euro 21 inclusief verzend en verpakkingskosten, geschatte waarde). Moet zoon toch ook de voordelen van inzien want je koopt dan altijd iets wat nieuw boven het budget was. Op Internet en speciaal YouTube vind je bijzonderheden en zwakke of sterke punten van de aangeboden tablets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan