Harde schijf valt soms weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor je snelle reactie en behulpzaamheid!
De hele computer is een maand geleden door een geweldige expert nagekeken, gefikst, geupdatet, opgeschoond, enz. Niks mis mee. Denk ik.
Dezelfde man, trouwens, zegt dat deze SMART waarden genoeg zijn om de disc overleden te verklaren.
Maar ik hoop dat een formatteren wel iets kan uitmaken, is het niet?
Hum hum .....niet zo netjes om deze info nu pas te schrijven.... .:evil: richting ons vrijwilligers... wrs kunnen wij echt niet beter dan zo'n persoon... een geweldige expert...
Dat ga ik nooit van mijzelf zeggen....:eek:
 
Laatst bewerkt:
De man heeft gelijk maar dat wil je niet weten, smart waarden worden niet voor niets gegeven en die kun je niet herstellen.

Dubbel gecheckt op fouten, niks mis mee.
Waarmee dan vraag ik mij af.

Maar goed, genoeg getrokken aan een dood paard, sterkte er verder mee.
 
Idd nu helemaal al spoilt milk....
 
De hele computer is een maand geleden door een geweldige expert nagekeken, gefikst, geupdatet, opgeschoond, enz. Niks mis mee. Denk ik.
Of misschien wel. Zou best kunnen dat toen de schade is ontstaan. Heeft het formatteren van een schijf zin als die telkens uitvalt. Zo kun je toch niet werken.

Als je wel gaat formatteren gebruik onderstaande:

At the prompt, type the following, followed by Enter:

format e: /fs:NTFS /p:2

The format command used in this way will format the E drive with the NTFS file system and write zeros to every sector of the drive twice. If you are formatting a different drive, change e to whatever drive letter you need.

e: vervangen door jouw schijfletter.
 
Hum hum .....niet zo netjes om deze info nu pas te schrijven.... .:evil: richting ons vrijwilligers... wrs kunnen wij echt niet beter dan zo'n persoon... een geweldige expert...
Dat ga ik nooit van mijzelf zeggen....:eek:

Ach, beste man. Ten eerste bedoelde ik dat niet zo kwaad. Ten tweede: je gaat er van uit dat ik deze informatie eerder had, en pas nu meldt. Maar ik heb deze informatie pas net gekregen, en direct met jullie gedeeld. Niet gelijk van het ergste uit gaan.
Bedankt voor je behulpzaamheid en vriendelijkheid.

De man heeft gelijk maar dat wil je niet weten, smart waarden worden niet voor niets gegeven en die kun je niet herstellen.

Waarmee dan vraag ik mij af.

Maar goed, genoeg getrokken aan een dood paard, sterkte er verder mee.

Schijfbeheer. Ja, merci. Dat wordt weggooien.

Of misschien wel. Zou best kunnen dat toen de schade is ontstaan. Heeft het formatteren van een schijf zin als die telkens uitvalt. Zo kun je toch niet werken.

Als je wel gaat formatteren gebruik onderstaande:

At the prompt, type the following, followed by Enter:

format e: /fs:NTFS /p:2

The format command used in this way will format the E drive with the NTFS file system and write zeros to every sector of the drive twice. If you are formatting a different drive, change e to whatever drive letter you need.

e: vervangen door jouw schijfletter.

Bedankt! Ik denk dat ik hem ga weggooien. Maar nogmaals bedankt voor je behulpzaamheid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar hij vindt de schijf niet.
Zo kun je niet werken. Die Current Pending Sector Count en Uncorrectable Sector Count zal best, maar ik heb destijds de schijf kunnen herstellen met formatteren en ik krijg geen waarschuwing meer. Ik had toen wel alleen de Current Pending Sector Count als melding. Formatteren kost niets maar dat andere is en blijft een probleem.
 
Je kunt een schijf niet herstellen met formatteren als er smart meldingen zijn, reserve sectoren zijn op en de goede sneuvelen steeds vaker, broodje aap dus.
Je zet alleen een "flag" aan een foute sector en die wordt dan niet meer gebruikt.
 
'Herstellen' is dan niet het juiste woord. Maar om direct te zeggen dat als CrystalDisk met waarschuwingen komt, de schijf in de kliko kan, klopt ook niet. Als die 'flag' afdoende is en de rest werkt nog, mij best. Kijk als je errors krijgt in back-upprogramma's dan moet je oppassen en de schijf vervangen.
 
als de expert al zegt dat de schijf is overleden.
Denk je dan zelf dat deze nog te redden is met formatteren.
 
Hallo

Topic starter zal hopelijk een wijze les hebben geleerd ....

Jammer genoeg van zijn (zelf in te vullen ) reakties op b.v.b. .... #7 , #11 en # 16 ...

Peter
 
Ach, beste man.
Zo spreken we elkaar niet aan.... zeker niet als dit nog allemaal volgt....
Ten eerste bedoelde ik dat niet zo kwaad..
omdat ik hier steeds meer aan ga twijfelen.........want je schrijft net

Ten tweede: je gaat er van uit dat ik deze informatie eerder had, en pas nu meldt. Maar ik heb deze informatie pas net gekregen, en direct met jullie gedeeld. Niet gelijk van het ergste uit gaan. ......
en je eerder schreef...:
De hele computer is een maand geleden door een geweldige expert nagekeken, gefikst, geupdatet, opgeschoond, enz.
je jezelf hier wel zeer ongeloofwaardig mee maakt, jezelf voor gek zet met je eigen woorden..


"Dit toetje".....
Bedankt voor je behulpzaamheid en vriendelijkheid.
....dat smaakt me ineens ook niet meer....geeft een nare nasmaak....

Hopelijk is dit inderdaad zo..... dan is er nog een beetje hoop.....:eek:
Topic starter zal hopelijk een wijze les hebben geleerd ....Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan