ccleaner wilt google chrome afsluiten maar lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kruisje bovenasn? En evt via Taakbeheer met Ctrl+Shift+Esc.
 
Plak het onderstaande in een kladblok en sla het op als Afsluiten IE, Chrome en Firefox.bat
Met .bat wordt het een batch-file en dat bestand plaats je op de C: schijf.
Als je dan een snelkoppeling op het bureaublad zet en daarop klikt worden eerst de browsers gesloten en opent CCleaner. Dan kun je doen wat je wilt.

Code:
@echo off
taskkill /F /IM iexplore.exe /T
taskkill /F /IM firefox.exe /T
taskkill /F /IM chrome.exe /T
cd "C:\Program Files\CCleaner"
start CCLeaner64.exe
exit

Ik heb geen Chrome. Ik ga er van uit dat het chrome.exe is. Ook dat CCleaner op de locatie staat zoals ik heb aangegeven. Anders moet je dat aanpassen aan je eigen locatie (pad) en toepassing (exe-bestand) van CCleaner. Anders werkt het niet.
 
Laatst bewerkt:
Als admin draaien

Als je Ccleaner als admin draait (Rechtermuis op de exe en bij eigenschappen onder de tab Compabiliteit "Dit programma als Administrator uitvoeren" aanvinken) lukt het waarschijnlijk wel om Chrome te stoppen.
 
Via taakbeheer/ev. services moet dit toch even lukken?
 
CCleaner met administratorrechten helpt niet, althans bij IE niet. CCleaner kan vaak niet opschonen zonder dat de browsers zijn gesloten. Je moet dan bevestigen voor te sluiten en soms moet dat geforceerd. Dat schiet niet op. Telkens taakbeheer openen en daar het proces te beëindigen is ook niet te doen. Taskkill via een batch-file werkt snel en effectief.
 
Als je een probleem hebt is het meestal effectiever om een image terug te zetten dan CCleaner te gebruiken. Heb het laatst getest, wat een gedrocht.... Mensen die niet weten hoe ze Chrome uit kunnen zetten zoals via takskil... kunnen imho ook niet op een verantwoorde wijze met CCleaner omgaan.
 
Het enigste probleem volgens de vraag is dat CCleaner Chrome niet wil afsluiten. En om in dit geval een image terug te zetten is natuurlijk flauwekul. En als jij zaken test en het een gedrocht vindt is niet erg interessant. Honderdduizenden mensen gebruiken het naar tevredenheid en waar mensen wel en niet mee kunnen omgaan is ook geen zaak voor helpers. Als mensen overal mee kunnen omgaan dan is er geen forum nodig. Richt je op de vraag en kom met een oplossing!

Ingewikkelde, beschouwende verhalen en ... heeft niemand iets aan.
 
de vraag is dat CCleaner Chrome niet wil afsluiten
kan ook er mee te maken hebben dat CCleaner zelf voor deze problemen zorgt.
Dan kan het raadzaam zijn om dat programma te deïnstalleren .... zeker met die "beschouwingsachtergrond" ....
Daarmee kan het toch een oplossing van het probleem zijn. :cool:
Laat de mods svp reageren ipv jij met een vinger te wijzen.....:eek: Er is niet ingegrepen, dus ...

PS:
Mijn persoonlijke visie, of je het bevalt of niet: als iemand geen "afsluit actie" kan uit voeren, dan weet ik vrijwel zeker dat hij/zij ook niet de consequenties van het gebruik van CCleaner IT-technisch kan overzien, gezien de overweldigende hoeveelheid opties die erin zitten..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan