internet verbinding hapert.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
149
Besturingssysteem
windows 10 pro
Bij het opstarten van mijn PC( windows 10 64 bit) krijg ik geen verbinding met internet. Na probleemoplossing komt wel een verbinding tot stand. Ik zie de melding : Ethernet heeft geen geldige IP configuratie" en opgelost. Bij een volgende opstart weer hetzelfde probleem. Dit is nu een week zo aan de gang terwijl ik niets heb veranderd aan de PC. Zou het kunnen dat VPN Tunnelbear hier iets mee te maken heeft, ook als die niet is ingeschakeld? Verder heb ik Bitdefender op de PC. Bij apparaat beheer zie ik dat alle adapters goed werken, geen ! te zien.

Bij mijn laptop heb ik ook een probleem met WIFI, die niet wil werken. Wanneer ik bij mijn modum zit dat komt er wel een WIFI berbinding tot stand na invullen van de sleutel. Als ik naar een andere ruimte ga dan werkt WIFI normaal verder. Echter na afsluiten en weer opstarten komt er weer geen verbinding met WIFI.

Ik heb het modem al meerdere keren opnieuw opgestart, en ook de WIFI knop ingedrukt.

Bij beide apparaten blijft het probleem.

Systeem herstel werkt ook niet, ook als ik Bitdefender en Tunnelbear uitschakel.

Kortom ik kom er niet meer uit.

Wie heeft hiervoor een oplossing of advies?
 
welke provider ?
Zo te lezen zou ik daar mijn modem eens aanbieden voor vervanging.
 
welke provider ?
Zo te lezen zou ik daar mijn modem eens aanbieden voor vervanging.

Mijn provider is Online, het modem is van ZyXel. Een vervangend modem vragen zal wel op problemen stuiten bij Online, de service is daar bedroevend.
 
Jammer dat de service bedroevend is maar als ik jouw probleem lees dan zul je het in je router moeten zoeken en die krijg je toch echt van de provider.
 
Jammer dat de service bedroevend is maar als ik jouw probleem lees dan zul je het in je router moeten zoeken en die krijg je toch echt van de provider.

Ik heb na enig aandringen een nieu modem ontvangen, en het probleem is inderdaad opgelost dank voor de tips.
 
succes verder met je verbinding en bedankt voor de terug melding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan