disc menu maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herm007

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
115
Hallo,
Ik heb een JVC Everio GZE200BE.
Hiermee maak ik met name sportopnames van onze zoon.
De bestanden op de computer zetten en daarna branden naar een DVD is geen probleem.
Wat ik echter minder "leuk" vind is dat wanneer je de dvd afspeelt alle opnames in chronologische volgorde worden afgespeeld. (met een korte pauze ertussen)
Wat ik veel mooier vind is dat je begint met een soort "disk menu" waarop je de opname die je wilt bekijken kunt selecteren. (net als bij een DVD waar meerdere afleveringen op staan)

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan aanpakken cq waar ik software vind waarmee dat mogelijk is?

Alvast bedankt
 
dvdflick kan dit ook gratis voor je doen.
 
@edmoor
Ik gebruik dvdflick.
Bevalt erg goed.

Ik wil een overzicht van opgenomen filmpjes op dvd zetten. Dit is geen probleem.
Maar ik weet niet hoe ik het geluid erbij krijg.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe alleen de "voorbeeld op scherm" functie heb gebruikt. Misschien is het "normaal" dat je dan het geluid niet hoort.
Als dit niet "normaal" is kun je me dan vertellen wat ik moet doen om het geluid erbij te krijgen?
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei gebruik ik DVD Styler. DVD Flick ken ik niet dus kan ik je helaas ook niet bij helpen. Het zal vast ergens in de Help staan.
 
Sorry,
niet goed gekeken. Ik gebruik ook DVDstyler
 
Laatst bewerkt:
Ok. Je bedoelt audio toevoegen in het menu? Zodat deze speelt als het menu in beeld is?
 
Hallo,
neen ik bedoel het, samen met het filmpje, opgenomen geluid.
Ik heb o.a. instructiefilmpjes opgenomen.
 
Ok. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad en zou daar zo ook geen oorzaak van weten.
 
bedankt voor je snelle reactie.

Ik denk dat ik bij een ander subforum te rade moet.

Ik heb ontdekt dat wanneer ik de filmpjes afspeel in Windows media player ik ook geen geluid heb.

Als ik de filmpjes afspeel in Everio Mediabrowser (die standaard meegeleverd wordt bij JVC camera's) heb ik wel geluid.

Ik weet echter nog niet waar ik die filmpjes kan vinden vanuit DVD styler (om in DVDStyler te importeren). Daarom heb ik ze vanuit Bibliotheken/video's naar een eigen map gekopieerd. Daar zit volgens mij het probleem.

ff verder zoeken
thx
 
heb de tutorial nog niet bekeken. Volgens mij zit het niet in in DVD Styler. Als ik de filmpjes afspeel in WindowsMediaPlayer heb ik ook geen geluid. Alleen in het programma dat door JVC standaard word meegeleverd.

Inmiddels heb ik gevonden waar die (JVC)bestandjes staan. Als ik ze daar d.m.v. WMP of DVD styler afspeel heb ik ook geen geluid.

Wordt vervolgd
 
Wellicht dat je die filmpjes eerst naar AVI of MPEG moet converteren.
 
Daar heb ik ook al aan gedacht.
Ga eerst ff een filmpje van de iphone uitproberen.
 
@EdMoor
Ik heb nu geluid bij de filmpjes.

in het menu "Branden" kies je voor:
"voorbeeldweergave"
en dan moet je kiezen voor "maak iso-image aan"

Dan heb je geluid bij de filmpjes zonder dat je de DVD brand.
Hoe het nu verder gaat als ik de DVD ga branden is/blijft spannend.

Bedankt voor de hulp so far
 
Fingers crossed! ;)
 
@EdMoor
Het is gelukt.
Hier zit een tevreden mens

Als je kiest voor banden, maak iso bestand aan moet je ook branden aanvinken.

Dan krijg je (als het isobestand klaar is, met geluid) een voorbeeld op scherm om alles nog even te controleren. Vervolgens kun je het geheel branden.
Simpel is that.

Het was een leuke klus. Herinnerde me aan de periode dat ik betrokken was bij de ontwikkeling (niet bouw) van websites.

Bedankt voor je hulp
 
Graag gedaan en fijn dat het gelukt is :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan