Vergelijken van data per kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

feeder1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2014
Berichten
4
Goedemiddag,

Ik probeer 2 verschillende databaseprogramma’s te matchen in 1 access database.
In deze 2 programma’s staan records die soms 1 of enkele karakters verschillen. Ik geef een voorbeeld.

FEEDER1982 in de ene database
FEEDER1983 in de andere database

Eigenlijk zouden deze 2 records moeten matchen, dus identiek zijn.

Ik heb voorlopig 3 queries: 1. de query waarbij record a en b identiek zijn, hetgeen het uiteindelijke resultaat zou moeten zijn. 2. de query waar a geen match vindt met b. 3. de query waar b geen match vindt met a. Dit heb ik aangemaakt via inner joins.

Hoe kan ik de 2 records hierboven, feeder1982 en feeder1983, toch matchen, zodat die in de eerste query terechtkomen?

Alvast bedankt.

feeder1982
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoeveel het er zijn, maar mij lijkt dat handwerk. Hoe kan het programma voor jou bepalen welke van de twee de juiste is? Dat is onmogelijk. Access kan niet fuzzy zoeken, daar zou je een functie voor moeten schrijven. Hier (bericht #10) staat een functie waar je wat aan hebt; op basis hiervan kan je in ieder geval getalmatig kijken of er een redelijke match is of niet. Wat je daar dan verder mee doet, is aan jou :)
 
Hetgeen in in onze database staat, is correct.

Met andere woorden: elk record in onze database is een toestel die een bepaalde limietswaarde heeft, die momenteel niet correct is. In die andere database zijn diezelfde toestellen voorzien met soms een licht verschil in de benaming, maar bevat wel de correcte limiet.

Nu is het de bedoeling dat elk record in onze database de limiet uit de tweede database krijgt.

Bedankt.
 
Riekt als een hoop werk. Maar ik denk dat je dat niet kunt/moet programmeren. Met de functie uit mijn vorige bericht kun je een waarde toekennen aan de match, en op basis daarvan een selectie maken van records die nuttig zijn om handmatig aan te passen. Veel meer kun je denk ik niet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan