Aanschaf nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

DionWintjens

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2011
Berichten
39
Hulp gevraagd bij aanschaf nieuwe laptop!

Momenteel heb ik een Asus K53S (uit 2011) met Intel Core i7 processor. Deze laptop is mij prima bevallen, maar helaas toe aan vervanging.

Wat ik belangrijk vind: Snel kunnen werken/schakelen tussen verschillende programma's, geschikt voor standaard bezigheden (Office, browser etc.), goede beeldkwaliteit voor streamen van films/series en het bekijken (en mogelijk bewerken) van vakantiefoto's/vakantiefilmpjes. Ik gebruik momenteel geen zware programma's, maar voor het bewerken van foto's en filmpjes is het wel handig als de laptop in ieder geval het gebruik van Photoshop/Illustrator en dergelijke aan kan.

Budget: Max. 1000 euro (liefst tussen de 500-750), maar met name de prijs-kwaliteit verhouding vind ik belangrijk.

Zeer veel dank voor jullie hulp!

Dion
 
Kijk eens of hier iets tussen zit..?
Max. € 1000 , Core i7, min. 6 Gb ram, SSD en Full HD beeldscherm...filters kun je naar believen aanpassen in het linker menu.
 
Dank voor de reactie! Core i7 is overigens niet per se nodig. Ik denk dat i5 ook wel volstaat ;)!
 
Met foto- en videobewerking is een i7 geen overbodige luxe, vergeet daarbij niet dat de mobiele processoren niet zo snel zijn als de desktop-varianten..
 
Mijn zoon heeft pas deze Asus Zenbook gekocht:
pricewatch: Asus ZenBook UX410UA-GV028T

Met i5 7200u en 256GB SSD , kost 899 euro

Hij is documentaire fotograaf en had een MacBook Pro, die helaas steedsmeer kuren ging vertonen (na ruim 1 jaar al... 3x teruggeweest naar de MM en geld 100% terug...)

Met zijn wensen kwam ik op deze uit.

Hij gebruikt vooral Lightroom, met een pittige database die hij een of twee keer per afsluit en een nieuwe aanmaakt.
Ik had in zijn Mabook een SSD gezet van 500 GB en die hebben we in de Asus gezet, das nl erg mooi er kan een 2e schijf in.
Je kunt dus de schijf van je huidige over zetten als 2e schijf (data).
Gebruik de 1e SSD nooit als data schijf... SSD's moet je zoveel mogelijk ruimte vrij laten, als ze "vol" lopen dan neemt de slijtage/wear zeer sterk toe. Einde duurzaamheid. Ik heb het al 2x gezien.

Verder kijk het regelmatig film, Netflix en zo.
En soms Photoshop, Illustrator)
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Ziet er goed uit. Andere tips/meningen zijn uiteraard nog altijd welkom! Zijn er bijvoorbeeld merken die ik vooral wel/niet moet aanschaffen?
 
Nooit reviews genoeg om te lezen:
https://www.ultrabookreview.com/14533-asus-zenbook-ux430-ux410-ux3410/


Rechts op de foto de 410 inside, je ziet de 2e hard schijf zitten... links in de laptop.

zenbook-ux430-ux410.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan