Internet via stroom werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clarithn

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2017
Berichten
10
Hallo,

Ik had het afgelopen jaar last van slecht internet op zolder. Dit heb ik verholpen door via stroom wifi/ethernet naar zolder te brengen.
Dit liep een jaar lang goed toen ik opeens een melding kreeg genaamd onbekent netwerk. Toen ik mijn laptop beneden zette werkte het
kastje wel weer. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Kastje is een TP Link av500

Met vriendelijke groet,

Simon
 
Er is niks veranderd in je electra netwerk?
Zet het modem eens een paar minuten uit en dan, uiteraard, weer aan.
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je op het Helpmij.nl forum bent.

Misschien hebben ze bij de buren ook een powerline adapter. Meestal noodzakelijk is randaarde te gebruiken. Op een zolder zal dat wel niet doorgetrokken zijn.
 
Heb je de kastjes direct in de muur contactdoos gestopt?

Als je ze in een verlengdoos aansluit worden ze minder snel en mogelijk functioneren ze helemaal niet meer.
 
Er is niks veranderd in je electra netwerk?
Zet het modem eens een paar minuten uit en dan, uiteraard, weer aan.

Er is niks verandert kwa electra. Ik heb ook al geprobeert met paar minuten uit en aan. De wifi diet het schijnbaar wel vanaf het kastje maar bekabelt niet
 
Het kan stuk gegaan zijn maar ook de kabel of de stekkers niet goed meer. Op zolder zouden de pennetjes in de aansluiting van de homeplug kunnen zijn gaan roesten misschien of de knijpcontacten in de plugjes van de kabel, dus kijk daar goed naar.

Is het een set van twee gelijke die je om kan wisselen?

Ongeacht garantie zou een artikel moeten doen wat je ervan kan verwachten. Het consumentenrecht bepaalt dat je een evenredig bedrag terug kan ontvangen van de winkelier. Het is dan hun probleem. Succes
 
Het kan stuk gegaan zijn maar ook de kabel of de stekkers niet goed meer. Op zolder zouden de pennetjes in de aansluiting van de homeplug kunnen zijn gaan roesten misschien of de knijpcontacten in de plugjes van de kabel, dus kijk daar goed naar.

Is het een set van twee gelijke die je om kan wisselen?

Ongeacht garantie zou een artikel moeten doen wat je ervan kan verwachten. Het consumentenrecht bepaalt dat je een evenredig bedrag terug kan ontvangen van de winkelier. Het is dan hun probleem. Succes

De wifi ervan werkt wel. Alleen bekabelt niet
 
Daar ging ik ook vanuit. Wifi zenden werkt maar kabeltje er in geeft geen signaal.
Kan die van op zolder net zo een zijn als die beneden en kan je ze dan omwisselen?
 
Daar ging ik ook vanuit. Wifi zenden werkt maar kabeltje er in geeft geen signaal.
Kan die van op zolder net zo een zijn als die beneden en kan je ze dan omwisselen?

Het is zijn geen 2 dezelfde kastjes. Het is eentje waarvan je vanaf je modem een kabel in moet doen en de andere moet je inpluggen op de plek waar je wifi wilt
 
Wat ik bij Tweakers heb gelezen dat is:

Alles terug zetten naar fabrieksinstellingen en net zo lang de kastjes proberen te verbinden totdat ze het doen. Dit zeker 10 keer per jaar.

Misschien zijn fabrieksinstellingen de oplossing, probeer dan ook eens zonder de WiFi te paren.
Het kan, zoals gezegd, dus altijd stuk zijn gegaan in het LAN gedeelte want netwerkkaarten gaan ook wel eens stuk.

Anders terugbrengen naar de winkel en eventueel quotes uit slechte reviews uitprinten en meenemen. Ik kijk hiervoor altijd op Newegg. Het is de winkelier zijn of haar probleem, ongeacht garantieperiode. Een apparaat moet doen wat je ervan kan verwachten en dit is met Euro 65 best duur.
 
Wat ik bij Tweakers heb gelezen dat is:

Alles terug zetten naar fabrieksinstellingen en net zo lang de kastjes proberen te verbinden totdat ze het doen. Dit zeker 10 keer per jaar.

Misschien zijn fabrieksinstellingen de oplossing, probeer dan ook eens zonder de WiFi te paren.
Het kan, zoals gezegd, dus altijd stuk zijn gegaan in het LAN gedeelte want netwerkkaarten gaan ook wel eens stuk.

Anders terugbrengen naar de winkel en eventueel quotes uit slechte reviews uitprinten en meenemen. Ik kijk hiervoor altijd op Newegg. Het is de winkelier zijn of haar probleem, ongeacht garantieperiode. Een apparaat moet doen wat je ervan kan verwachten en dit is met Euro 65 best duur.

Ik heb het al meedere keren terug gezet naar fabrieks instellingen maar dat helpt niet. Ook is terug brengen geen optie omdat ik em alleen binnen 3 weken terug kan sturen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan