• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp excel formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weathergirl

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2017
Berichten
5
Excel formules
« Gepost op: Vandaag om 11:41:59 »
Hoi allen,

Wie o wie zou mij kunnen helpen bij 2 formules van excel?

Ik moet voor een bedrijf een aantal webshops op orde zetten. Om het overzicht niet kwijt te raken heb ik een bronbestand met daarachter iedere shop.

Nu zou ik graag zien dat op het moment dat er een nieuwe url in tabblad 2 (shop 1- Cel D2) gezet wordt, dit middels een 'W' aangegeven wordt op het bronbestand in E2.

Tevens zou ik graag zien dat als in Shop 1 - Cel E2 t/m J2 (verplichten cellen) groen (opmaakstijl 'goed') gemarkeerd zijn, hij vervolgens in bronblad E2 ook groen kleurt. Dus uiteindelijk wordt de cel groen of groen met de letter W daarin.

Kan iemand mij aan de juiste formules helpen?
Bij voorbaat dank!

Bekijk bijlage Vraag excel.xlsx
 
Is dit wat je zoekt?
Anders zal je wat meer concrete uitleg moeten verstrekken.
 

Bijlagen

  • Vraag excel (cobbe).xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 49
Hoi Cobbe,

Bedankt voor je hulp.
Het is bijna wat ik zoek.

Zal het proberen beter uit te leggen in de hoop dat het niet nog verwarrender wordt...

Eigenlijk zouden de formules onafhankelijk van elkaar moeten werken.
Als in tabblad Shop1 de cel 'e2' tekst bevat moet het bronblad E2 een W aangeven.

Als in tabblad Shop1 F2 t/m K2 als 'goed' (groene kleur) gemarkeerd staan, moet cel E2 van het bronblad ook groen kleuren maar alleen als deze alle 6 staan ingevuld. Als er maar 4 als goed gemarkeerd staan, dan niets doen.

Nu lijkt dit niet zo te gebeuren? Hoop dat je er wijs uit wordt.
 
Komt dit in de buurt?
 

Bijlagen

  • Vraag excel (cobbe).xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 30
Opnieuw;

Hoi Cobbe,

Bedankt voor je hulp.
Het is bijna wat ik zoek.

Zal het proberen beter uit te leggen in de hoop dat het niet nog verwarrender wordt...

Eigenlijk zouden de formules onafhankelijk van elkaar moeten werken.
Als in tabblad Shop1 de cel 'e2' tekst bevat moet het bronblad E2 een W aangeven. Als in Shop1 E2 geen tekst bevat, moet bronblad E2 leeg blijven. De 'W' hierin staat voor wijziging. Zo kan vrij overzichtelijk gecontroleerd worden of er een wijziging plaatsvindt op een URL

Tevens moet, als in tabblad Shop1 F2 t/m K2 als 'goed' (groene kleur) gemarkeerd staan, Bron cel E2 moet ook groen kleuren maar alleen als deze alle 6 staan ingevuld. Als er maar 4 als goed gemarkeerd staan, dan niets doen. Maar ik twijfel erover of dat überhaupt mogelijk is... De groene kleurmarkering maakt voor mij overzichtelijk of alle 6 verplichte velden zijn afgehandeld.

Nu lijkt dit niet zo te gebeuren? Zodra ik de formule inzet, zoals jij aangeeft, zet hij namelijk altijd een W neer. Er zouden dus uiteindelijk 4 smaakjes mogelijk moeten zijn in bron E2, namelijk;
Cel = leeg
Cel = W
Cel = groen
Cel - W (URL gewijzigd) EN groen (alle verplichte velden afgehandeld)
 
Pfff.... je bent sneller dan ik de mail opnieuw kon schrijven :thumb:

Vwb de tekst gaat het nu goed....alleen markeert hij de cel dan gelijk groen. Hij zou voor die regel geen kleur moeten meegeven. De cel mag pas groen kleuren als F2 t/m K2 ook allemaal groen zijn gemarkeerd. Hier wordt dus in principe niets op ingevuld.
 
Nogmaals een toevoeging...

In principe kan ik op de andere cellen een x invulen...zodat de regel groen gaat kleuren. Dat is verder geen probleem en hoeft niet per se aangepast te worden
Wel zou ik graag zien dat hij bij een gewijzigde Url een W invult zonder kleur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan