Welke printer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.409
Hallo,
Mijn Canon Pixma MG5350 is op het ene moment na het andere gestopt. Ik had geprint en de stroom viel uit. Een andere stroomkabel geprobeerd en de stekkers gecontroleerd, maar doet niets meer. Dus... kapot.
Nu heb ik nog een hele serie 525/526 cartridges. Waar kan ik vinden welke Canon printer deze cartridges ook gebruikt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, anders moet ik ze allemaal weggooien,.
Groet,
Martin
 
Kijk eens op 123inkt.nl
Vul het cardridge-nummer in en kijk voor welke printers deze gebruikt worden...
Misschien moet je er iets meer moeite voor doen als ik ierboven schrijf maar het is daar wel degelijk te achterhalen.
 
Hallo Martin,
Hiervoor kijk ik altijd op eBay.com en daar heb ik bovenaan de onderstaande lijsten gevonden.

Canon Pixma iX6500, iX6500, iX6550, iX6550
Canon Pixma MX715, MX715, MX882, MX882, MX885, MX895
Canon Pixma iP4800, iP4800, iP4850, iP4850, iP4900, iP4900, iP4950, iP6500, iP6550
Canon Pixma MG5100, MG5120, MG5150, MG5200, MG5220, MG5250, MG5300, MG5350
Canon Pixma MG6100, MG6120, MG6150, MG6200, MG6220, MG6250, MG8120
Canon Pixma MG8150, MG8170, MG8200, MG8220, MG8250

De tweede advertentie meldt:

Canon PIXMA MG5250 MG5150 MG6150 MG8150

Canon PIXMA IP4850

Canon PIXMA MX885 IX6550

De derde geeft meer uitsluitsel want ook zoals bovenstaand:

PGI-525/CLI-526(Europe);

Suitable for Pixma MG5250/5120/IP4850/MX885/IX6550 /MX895/MX715 (5colors) PIXMA MG8150 / 6150 / MG8250(6colors)
 
Als een andere printer veel beter zou zijn.... en de prijs bevalt koop je die toch.
En je verkoopt de inkt via MP of hier....

Waarom zou je ze weggooien.... ???????
 
Bedankt, voor de reactie. Bijna allemaal niet meer te koop. Ga vandaag maar eens naar Media Markt om me te orienteren voor een printer en probeer dan mijn restant cartridges te verkopen.
Groet,
Martin
 
Soms kun je ze nog op Amazon.de kopen. Let op de verzendkosten. Ik heb prima ervaringen met amazon. Anders MM. Kijk anders bij MM en bestel de printer daarna online. Waarom? Als je het zo doet online...mag je de printer proberen...en dan gewoon binnen de termijn terug sturen. Als je hem in de winkel koopt mag dat niet.... Dus moet de doos ongeopend terug brengen.. Dit is geregeld in de wet Kopen Op Afstand... Heb het zelf pas nog gedaan....
 
Bedankt voor de tip, maar ik heb een nieuwe Canon printer gekocht en de 22 (nieuwe) cartridges op Marktplaats gezet.
Groet,
Martin
 
MediaMarkt had altijd een tevredenheidsgarantie, wanneer dat een punt is tenminste.
Vergissing "had"... ? Je hebt nl alleen wat aan "heeft"...:cool:

Ik vind het woord "tevredenheidsgarantie" niet in de Algemene Verkoopvoorwaarden
http://www.mediamarkt.nl/static/av/Algemene Verkoopvoorwaarden.pdf
Ook Google geeft mij geen link naar MM. Dus het lijkt helaas "had"....
Daar hebben we nu dus niks meer aan "had"......

Heb nog even verder de AV nagekeken en daar vind je terug over "terugbrengen binnen 2 weken" en "niet gebruiken":
11.2 Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is
mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot
restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop
terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en
aan de volgende voorwaarden voldoet:
a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media
Markt.
c. Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
d. Het product is ongebruikt.

Voor aankopen via internet/de webshop zijn de AV tav retourneren en het gebruik:
http://www.mediamarkt.nl/static/av/Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.pdf
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal
het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de
werking van het product vast te stellen
. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts
mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van
een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

Kijk en dat is vooral in geval van twijfel over de aanschaf toch erg mooi dat je het eerst mag proberen.....
Bij een printer mag je dus gerust een paar test paginas afrdukken... hoe kun je anders .....komen tot ..:"de aard, de kenmerken en de
werking van het product vast te stellen"
:cool:

Toen ik de printer terug bracht werd er eerst wel lastig gedaan, werd zelfs weggestuurd, want via internet besteld en in de winkel afgehaald (mijn zoon had hem eigenlijk meteen nodig).... want het werd geassocieerd met "kopen in de winkel"...
Terug thuis de Helpdesk gebeld en en klacht ingediend, die keurig afgehandeld werd.. en ik kon keurig de printer terugbrengen (5km...) en geld terug krijgen...
 
Ik ben anders van ze gewend en MediaMarkt mag dan in zwaar weer terecht zijn gekomen en lang niet altijd meer zo voordelig zijn maar ik lees in de voorwaarden iets anders dan wat "Route99" stelt. Namelijk: voor het ruilen in iedere vestiging moet het artikel ongeopend gebleven zijn.

Na goed te zijn voorgelicht over het product zou het geen probleem zijn om het bij de zelfde winkel netjes herverpakt weer in te leveren. Zie de voorwaarden hier onder:

Na ontvangst van je product heb je 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Als MediaMarkt club-lid heb je 28 dagen de tijd. Houd rekening met onderstaande voorwaarden:
- Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking
- Het product is enkel uitgepakt en getest voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden

- Wanneer je het product wilt retourneren, kan je het product met alle geleverde toebehoren en - voor zover mogelijk - in de originele staat verpakken in de MediaMarkt-verpakking.

De volgende producten - gekocht via de webshop - kunnen wij niet retour nemen:
- Op maat gemaakte producten zoals fotoalbums en giftcards
- Cd/dvd en softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken
- Diensten en abonnementen die direct in gebruik zijn of worden genomen

Lees hier meer over in onze algemene voorwaarden.

Op deze pagina staat uitgelegd hoe je jouw product kan retourneren.


Een product gekocht in een MediaMarkt vestiging kan je bij elke MediaMarkt vestiging retourneren, wanneer het aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Je bent in bezit van de originele kassabon
- Het product is gekocht in een Nederlandse MediaMarkt vestiging
- Het product is ongeopend, compleet en onbeschadigd en de originele verpakking verpakt
- Het product is ongebruikt

De volgende producten - gekocht in de winkel - kunnen wij niet retour nemen:
- Prepaid- en softwarepakketten
- Licentiegebonden producten
- Navigatieapparatuur
- Desktopcomputers, notebooks, tablets, smartphones en overige datadragende producten
- Satelliettunerspakketten en smartcards
- Hygiënische producten (bijvoorbeeld scheerapparaten, hoofdtelefoons)
- Op maat gemaakte producten en/of aanpassingen aan producten in opdracht van de klant

Een MediaMarkt vestiging kan uit coulanceoverwegingen besluiten een product alsnog retour te nemen, wanneer het niet aan de retourvoorwaarden voldoet. MediaMarkt kan het product retour nemen waarbij een bepaald percentage in mindering wordt gebracht van het aankoopbedrag of tegen uitgifte van een giftcard.
 
Heel verhaal... maar: Via het web gekocht ben je niet afhankelijk van enige coulance en hoef je ook geen club lid te zijn.... en je hoeft in principe niet eens naar een vestiging....
Erg: vanuit een luie stoel is dat toch veel makkelijker....
En...vooral voor niet ervaren mensen is dat de weg om te gaan...
 
Graag weblinks erbij, die brei aan tekst is niet te volgen.

In mijn geval dachten ze dus dat ik het in de winkel gekocht had zonder clublidmaatschap, optie 1 zie onder, maar dat was wel online besteld alleen inde winkel afgehaald/betaald. Ze zaten ernaast... om bovenstaande redenen. Alleen club lid had ik vergeten te noemen, de rest klopt wel.
Samengevat in een mailtje naar MM, ik wacht af.
Beste mensen
er is soms nog wel eens wat te doen over retourneren.

Vat ik het goed samen als ik het zo omschrijf uit uw algemene voorwaarden?

1. Gekocht bij een Mediamarkt winkel zonder MediaMarkt club-lid retour bij elke MM-vestiging, met kassa bon, ongeopend, ongebruikt, dus je mag niet testen, binnen 2 weken retour

2. Gekocht bij een Mediamarkt winkel ,met MdiaMarkt club-lid : retour bij elke MM-vestiging, met kassa bon, , je mag testen, binnen 4 weken retour

3. Online gekocht: retour via terugzenden of bij elke MM vestiging icm rekening, je mag testen, binnen 2 weken retour

Bedankt
Met vriendelijke groet
 
Ja, ik ook. Gewoon de vraag beantwoorden en oplossen i.p.v. een ander alles voor te kauwen.
 
De onderste brei was dan niet aardig voorgekauwd.... ?
Het had heel simpel samengevat kunne worden dat je met MM-club kaart die optie wel had... die was ik eerlijk gezegd vergeten...
Mijn antwoord dat ik het vergeten was, wordt hiermee genegeerd... Korte tenen.....?
Ik heb al heel wat mensen blij gemaakt met het verschil winkel/internet nu eens goed in het algemeen uit te leggen. Zeker bij printer super handig. Wordt niet gewaardeerd... door de beide forumdeelnemers.
Ik ben anders van ze gewend en MediaMarkt mag dan in zwaar weer terecht zijn gekomen en lang niet altijd meer zo voordelig zijn maar ik lees in de voorwaarden iets anders dan wat "Route99" stelt. Namelijk: voor het ruilen in iedere vestiging moet het artikel ongeopend gebleven zijn.

Na goed te zijn voorgelicht over het product zou het geen probleem zijn om het bij de zelfde winkel netjes herverpakt weer in te leveren. Zie de voorwaarden hier onder:

Na ontvangst van je product heb je 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Als MediaMarkt club-lid heb je 28 dagen de tijd. Houd rekening met onderstaande voorwaarden:
- Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking
- Het product is enkel uitgepakt en getest voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden

- Wanneer je het product wilt retourneren, kan je het product met alle geleverde toebehoren en - voor zover mogelijk - in de originele staat verpakken in de MediaMarkt-verpakking.

De volgende producten - gekocht via de webshop - kunnen wij niet retour nemen:
- Op maat gemaakte producten zoals fotoalbums en giftcards
- Cd/dvd en softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken
- Diensten en abonnementen die direct in gebruik zijn of worden genomen

Lees hier meer over in onze algemene voorwaarden.

Op deze pagina staat uitgelegd hoe je jouw product kan retourneren.


Een product gekocht in een MediaMarkt vestiging kan je bij elke MediaMarkt vestiging retourneren, wanneer het aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Je bent in bezit van de originele kassabon
- Het product is gekocht in een Nederlandse MediaMarkt vestiging
- Het product is ongeopend, compleet en onbeschadigd en de originele verpakking verpakt
- Het product is ongebruikt

De volgende producten - gekocht in de winkel - kunnen wij niet retour nemen:
- Prepaid- en softwarepakketten
- Licentiegebonden producten
- Navigatieapparatuur
- Desktopcomputers, notebooks, tablets, smartphones en overige datadragende producten
- Satelliettunerspakketten en smartcards
- Hygiënische producten (bijvoorbeeld scheerapparaten, hoofdtelefoons)
- Op maat gemaakte producten en/of aanpassingen aan producten in opdracht van de klant

Een MediaMarkt vestiging kan uit coulanceoverwegingen besluiten een product alsnog retour te nemen, wanneer het niet aan de retourvoorwaarden voldoet. MediaMarkt kan het product retour nemen waarbij een bepaald percentage in mindering wordt gebracht van het aankoopbedrag of tegen uitgifte van een giftcard.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan