• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een invoer scherm maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterlangereis

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2017
Berichten
7
beste mede Excel gebruikers

ik ben op zoek naar een invoerscherm waar ik alle info kan invoeren en dat dan automatische in een lijst zet gesorteerd op 2 kolommen namelijk cursus en hoogte
ik moet later indien mogelijk de cursus kunnen aanpassen naar een andere waarde en dat deze dan van zich zelf op de juiste plek gaat in de lijst
ik heb geen ballen verstand van macro's en dat soort dingen

wie kan mijn hiermee helpen

m.v.g. wouter Langereis
het Excel document kan ik niet uploaden dan maar een afbeelding
bestand is bijgevoegdlijst.JPG
 
Beste Wouter,

Welkom op dit forum. Je bijlage is geen voorbeeld, maar een plaatje en daar kan ik niet veel mee. Plaats dus s.v.p. een Excel bijlage, met geanonimiseerde 'flutinfo'om te laten zien wat je wilt.
 
ik heb geen ballen verstand van macro's en dat soort dingen
Ik wel.
Post een gelijkend vb bestandje met wat Jan, Piet en Katrien gegevens en dan komt dat zeker in orde.
 
Hoi,
Als er niemand mij voor is dan maak ik er morgen wel iets van.
 
Je bent op helpmij.nl hier en niet op maakvoormij.nl

ik heb geen ballen verstand van macro's en dat soort dingen
Dan moet je er even wat aan doen zodat je er wel wat mee kan. Ook de zoekfunctie geeft je voldoende mogelijkheden om er toch iets van te begrijpen. Als je dan ergens tegenaan loopt wordt je ongetwijfeld verder geholpen.
Anders krijg je in de loop van de week een Form van @gast0660, waar je niets van begrijpt en bij elke aanpassing weer een 'ik snap er de ballen' van reactie moet plaatsen.
 
Leuke reactie.

Het forum gaat er echt op vooruit. :(
 
Hoi Wouter,
Helpt dit u verder?
 

Bijlagen

  • Inschrijvingen.xlsb
    39 KB · Weergaven: 87
Ongeveer zelfde wijze Philiep
 

Bijlagen

  • Lijst(HM).xlsm
    34,8 KB · Weergaven: 67
Jack Nouws
en
gast0660

hartelijk dank voor jullie inzet jack nouws bij jou invullijst kan ik niet een nieuwe invoegen krijg een foutmelding

dotchie jack kan je nog een kleine aanpassing maken ik wil geen keuze lijst hebben bij de ras en kan je een auto sorteren op de lijst zetten bij de cursus en bij de hoogte
deb
beg
gev
ster
ster +

s
m
l
sv
sm
sl


alvast heel erg bedankt voor jullie inzet ben er nu al heel er blij met het resultaat en nogmaals bedank alvast
 
U vraagt wij draaien.
Al is het is mij een raadsel waarom je iedere keer opnieuw het ras er zelf wilt inkloppen.
 

Bijlagen

  • Inschrijvingen(v2).xlsb
    44,7 KB · Weergaven: 59
gast0660

ik denk dat dat ik niet duidelijk was ik wil een de excel werkmap zeg maar dat de cursus ten alle tijden in deze volgorden blijft staan

Deb
Beg
Gev
Ster
Ster +

en dan ook de hoogte die vast blijft staan
s
m
l
sv
mv
lv

is dit mogelijk om dit eventueel zelf te doen je heb al zo moois gemaakt

mvg wouter
 
Beter?
(of moet ik de honden ook nog komen trainen,ik heb er zelf maar 7):p
En ja, Dotchie en Jack waren ook hondjes (helaas RIP, maar een natuurlijke dood, na een mooie hondenleeftijd):thumb:
 

Bijlagen

  • Inschrijvingen(v3).xlsb
    49,1 KB · Weergaven: 79
Bekijk bijlage Inschrijvingen(v3) (1).xlsb

is het mogelijk om de kleuren nu vast te zetten zoals voorbeeld
zodat de cursus en de hoogte vast blijft staan ook als je er eentje bijvoegt ik kan dit wel via filter doen maar dan moet je hem iedere keer opnieuw instellen
cursus staat nu goed in de voorbeeld
en de hoogte moet kunnen staan zoals eronder

alvast bedankt voor jullie ideeën
 
Leuke reactie.
Het forum gaat er echt op vooruit. :(
Ik neem aan dat je reageert op mijn reactie in #7 dan zat ik er toch niet zo heel ver naast? Afhankelijk van de manier waarop een vraag gesteld is wil ik ook wel eens iets maken voor een TS maar bij een totale desinteresse wordt het toch maak voor mij? Er niet op reageren was natuurlijk ook een optie:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan