• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meettijden weergeven in ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander2017

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2017
Berichten
10
Hallo allemaal,

Voor mijn stage moet ik de doorlooptijd van een bepaald proces meten. Voor het uitvoeren van deze metingen heb ik een tool gemaakt in excel maar ik zit met een probleem. Ik heb een excel bestand toegevoegd met daarin een tabblad "Meettool" en een tabblad "Meetuitslagen".

Wat ik graag zou willen is dat de Process times en de Waiting times uit het tabblad "Meettool" automatisch weergeven worden in het tabblad "Meetuitslagen" zoals bij meting 1 in het tabblad "Meetuitslagen" te zien is.

Met de ALS functie is me dit al deels gelukt, maar wanneer ik de formule nu doortrek worden niet de tijden van de volgende meting weergeven. Dit is wat ik graag zou willen.

Ik hoop dat het probleem duidelijk genoeg omschreven is.

Bekijk bijlage Test forum.xlsx

Met vriendelijke groet,

Sander
 
Waar komen de gegevens van 'meettool' vandaan en waarom zij ze zo (onhandig) opgebouwd ?

Wat jij wil is dezelfde gegevens tweemal weergeven, maar dan in een andere opbouw.
Dat genereert natuurlijk weinig toegevoegde waarde.

Bestudeer de Excel funktie 'Index' eens.
En noem werkblad 'meettool' (wat een lelijk ned-anglicisme) gewoon: 'metingen'.
 
Laatst bewerkt:
De gegevens uit de "meettool" moeten worden verkregen met metingen, de tijden die er nu in staan zijn voorbeelden.

Ik wil de gegevens graag in het tabblad 'meetuitslagen' weergeven zodat de verschillende tijden van alle metingen overzichtelijk te zien zijn.
 
Dit heb ik er van gemaakt,
 

Bijlagen

  • Kopie van Test forum.xlsx
    55 KB · Weergaven: 28
Zet dan die gegevens meteen zoals je ze in werkblad meetuitslagen wil hebben staan.
Maak gebruik van Exceltabellen (listobjects).
 
Probeer er eens 1 formule van te maken die je in het hele gebied naar rechts en naar beneden kunt doortrekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan