“This page wants to use speech” op een android toestel. Hoe kan ik dit uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

backnext

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2016
Berichten
176
Ik maak een website voor mensen met een mentale beperking. Als ze klikken op een prent wordt een tekstje voorgelezen met text-to-speech.
Het werkt met html, css en javascript en ik gebruik responsivevoice voor de stem. Sinds vorige week zie ik op ieder android toestel een waarschuwing: "This page wants to use speech” met als keuze: Allow of Deny.
Hier is een pagina (niet de mijne) om dit uit te testen waar TTS gebruikt wordt en waarbij dit ook voorkomt:
https://responsivevoice.org/
Op desktop werkt het prima maar op smartphone of tablet met android komt er een waarschuwing zoals deze:
speech.jpg
Als ik bv in firefox de instelling aanvink: "desktopwebsite aanvragen", dan heb ik dit probleem niet, maar dan is de website onbruikbaar wegens te klein en zo.
 
Mogelijk omdat de plug-in "native TTS" gebruikt in android? en android dus herkent dat je met voice werkt? Is er een mogelijkheid om geforceerd de plug-in te gebruiken zonder native mode? misschien helpt dat?
 
Ondertussen heb ik een soort oplossing gevonden:
Het probleem zit bij het script van Responsivevoice. Vanaf versie 1.5.5 hebben ze de waarschuwing ingevoegd. Als ik de oudere versie (1.5.4) gebruik, is de waarschuwing er niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan