hoe verkrijgen wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Berichten
283
goedendag, ik heb op mijn pc geen wifi wel bekabelde ethernet, ik heb mijn pc op zolder staan en heb daar ook een wifi versterker staan daar heb ik mijn pc ook bedraad op aangesloten heb ik dan ook automatisch wifi?
Mijn draadloze printer ziet mijn pc namelijk wel.
Ik heb wifi nodig om gegevens naar de chromecast op mijn tv te zenden.
 
Je hebt een draadloos apparaat (Telefoon, tablet, laptop) nodig om eenmaal de Chromecast in te stellen.
Met een bedrade PC zonder WIFI kan je daarna zonder probleem content naar de Chromecast sturen.
Zo doe ik het zelf ook.

Daarvoor heb ik Google Chrome met de Chromecast plugin geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Als de zolder-TV afstand te groot is, moet je beneden, bij de andere PC?, ook een wifi in de buurt hebben waar de chromecast gebruik van kan maken.
Of: Zit er beneden bij het modem geen wifi die kort bij de TV is?
 
Hoi edmoor, ik heb de chromecast ingesteld met mijn iPad dat is gelukt maar zou je mij dan uit kunnen leggen hoe ik via mijn bedrade pc dan gegevens naar de tv kan zenden.
 
Ik heb beneden een modem van kpn daar heb ik ook wifi maar omdat dat signaal op de zolder te zwak is heb ik daar een wifi versterker staan voor goede wifi ontvangst op zolder daar staat ook mij pc en ik wil graag vanaf deze pc zenden naar een tv die ook op zolder staat en af en toe ook naar een tv welke beneden in de woonkamer staat.
 
Ik gebruik het alleen voor films en series die in mijn netwerk staan. Op de PC heb ik daarvoor de Plex Media Server geïnstalleerd.
Die gebruik ik in Google Chrome met de Chromecast plugin.

CC.JPG

Zoals je ziet zitten er 2 Chromecasts in mijn netwerk waaruit ik kan kiezen om vanuit Plex naar toe te streamen.
Plex is gratis en dan kan je ook met je telefoon, tablet of laptop een film/serie afspelen op je TV en hoef je dus niet eens bij de PC te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Beiden plaatsen een goede wifi dus... Je hbt ook van dei Homeplug set die via het stroom net werken. Kook op internet, bevalt het niet terug sturen binnen de termijn....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn pc ook google chrome geïnstalleerd, zou je mij misschien een link kunnen sturen waar ik de plex media server kan downloaden en vertellen hoe ik dan verder moet gaan vanuit mijn bekabelde pc
 
Ik heb zojuist plex media server gevonden maar ik zie dat dit een maandelijks bedrag kost en dat wil ik juist niet, is er misschien een andere mogelijkheid om vanuit mijn bekabelde pc (kodi) films naar mij tv (chromecast) te zenden
 
Plex Media Server is gratis, behalve als je extra mogelijkheden wilt.
De basis versie, waar je ruim voldoende aan hebt, kost niks.
Ik gebruik het nu een jaar of 2 en heb nog nooit ergens voor moeten betalen.
Ik neem zelfs een Chromecast mee naar een hotel, naar vrienden of bungalowpark en kijk dan de films die thuis in m'n netwerk staan.
Ook bij vrienden die zelf in het bezit zijn van een Chromecast en verder gebruik van hun eigen PC, tablet, laptop of telefoon.
Ruim voldoende dus en helemaal gratis.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist plex geïnstalleerd maar hoe krijg ik mijn films van kodi naar de chromecast
 
Ik gebruik Kodi niet dus daar kan ik niet bij helpen. Mijn films staan op schijven van m'n PC en NAS.
Bedoel je Kodi software of heb je een stukje hardware met Kodi waarin de films op een schijf staan?
 
Ik bedoel het programma kodi van daaruit kun je de nieuwste films streamen.
 
Ok. Wat ik al zei, met Kodi kan ik je niet helpen.
Ik gebruik alleen Plex en dat werkt perfect.
 
Plex Media Server is gratis, behalve als je extra mogelijkheden wilt.
De basis versie, waar je ruim voldoende aan hebt, kost niks.
Ik gebruik het nu een jaar of 2 en heb nog nooit ergens voor moeten betalen.
Ik neem zelfs een Chromecast mee naar een hotel, naar vrienden of bungalowpark en kijk dan de films die thuis in m'n netwerk staan.
Ook bij vrienden die zelf in het bezit zijn van een Chromecast en verder gebruik van hun eigen PC, tablet, laptop of telefoon.
Ruim voldoende dus en helemaal gratis.

Kun je met Plex automatisch ondertiteling laten zoen oid>?
 
Het is gelukt ik spiegel nu het beeld van mijn bekabelde pc naar de tv met het programma Mediastream for google chromecast.
Iedereen hartelijk dank voor de hulp.
gr. Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan