SSD niet meer zichtbaar in BIOS, en schijfbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertel

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
90
Hallo allemaal! Mijn SATA SSD is niet meer zichtbaar sinds ik mijn NVME SSD verplaatst hebt van M.2 slot 3 naar 1. M.2 slot 1 is het bovenste slot met de heatsink.
Heb de SSD zelf al getest via een USB kabel, Windows herkende de schijf meteen. Ik heb daarna dezelfde SATA power kabel die de SSD gebruikt getest op de fan hub, en die kreeg gewoon power. Ik heb verschillende SATA kabels geprobeerd, en verschillende SATA slots op het moederbord.
Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt!

Componenten:
Moederbord: Gigabyte Z370 AORUS Gaming 7
CPU: Intel Core i7 8700K
Sata SSD: Crucial MX200 500GB
NVME SSD: Samsung 960 Pro 500GB
 
Laatst bewerkt:
M.2 slot 1 is het bovenste slot met de heatsink.
Op de moederbord layout in de gelinkte handleiding is het middelste slot degene met de heatsink, niet het bovenste...
Het onderste slot ( M2P ) ondersteind uitsluitend PCIe SSD's...
 
Wat ik eruit begrijp is dan de Sata SSD: Crucial MX200 500GB niet meer zichtbaar is omdat de NVME SSD: Samsung 960 Pro 500GB is verplaatst, naar welk nummer is mij onduidelijk, vermoed van P naar M en dan zijn SATA poorten 4 en 5 niet te gebruiken maar op de anderen wel en dat is zo te zien ook niet het geval?
 
Dat heb ik dan fout gedaan. Ik heb de SSD op SATA poort 4, en 5 getest. Zodra ik thuis ben zal ik hem op SATA poort 0 aansluiten. Hartelijk bedankt voor de snelle reacties!
 
Heb net de SSD op SATA poort 0 aangesloten, en hij werkt. Heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan