Fout bij opstarten - 0xc00000e9

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cookie88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2017
Berichten
2
Goedenmorgen allen,

Ik heb hier een laptop van een vriendin die niet meer kan worden opgestart. Het betreft een Acer Aspire 5740G met windows 7.

Zodra ik de laptop opstart krijg ik een zwart scherm met de volgende foutcode:

Windows Boot Manager

File: \Boot\BCD
Status: 0xc00000e9
Info: An unexpected I/O error has occurred.

Ik heb al even rondgekeken op het forum of er meerdere topics waren en dit was inderdaad het geval, echter staan er op deze laptop foto's met hoge emotionele waarde die ik heel graag wil proberen te redden.

Is er hier iemand die mij kan helpen om de laptop weer werkend te krijgen OF die mij kan vertellen hoe ik de foto's kan redden?

Mijn dank is groot!
 
Die melding zegt dat het BIOS niet kan communiceren met het Boot Device, je harddisk dus.
Zelf zou ik eerst die schijf eruit halen en in een PC hangen of een USB behuizing om te proberen je gegevens/foto's te kopiëren.
Van de dierbare spullen zou je een backup moeten hebben maar ik denk dat dat ijdele hoop is...
 
Laatst bewerkt:
Kan ik de harde schijf gewoon in mijn eigen computer stoppen zonder verdere andere benodigdheden? Of moet ik hiervoor eerst een speciale kabel o.i.d. aanschaffen? Bedankt voor de reactie :)
 
Ik ga er vanuit dat het een SATA schijfje is, dan kan je die gewoon op een SATA poort aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan