keuze provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik adviseer een kleine stichting (10 medewerkers) voor diverse ICT-aangelegenheden.
Voor de opslag van hun documenten heb ik hen Dropbox Business geadviseerd, maar dat vinden ze te duur. Daarom hebben ze mij gevraagd met een alternatief te komen.
Uiteraard ken ik diverse namen, maar inhoudelijk ken ik ze niet goed genoeg.
Wie heeft eerder een keuze moeten maken (voor zichzelf of voor een ander)? Wat waren - naast de prijs - doorslaggevende factoren? Waar moet ik nog meer op letten?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Willen ze dat wil in de cloud?
Heb je een eisenlijst van je klant?
 
De klant (...) is een stichting zonder eigen kantoorruimte. Ze hebben geen eigen server of zoiets.
Een eisenlijst(je) hebben ze evenmin. Ze hebben mij een open vraag gesteld om hun website bij te houden en rondom andere ICT-zaken te informeren. Natuurlijk heeft elke "adviseur" zijn eigen voorkeuren.
De stichting is redelijk nieuw (1,5 jaar) en wil op een veilige manier haar documenten opslaan. Wanneer twee medewerkers aan een document werken, moet het niet noodzakelijk zijn het document per e-mail te versturen, maar alleen via een link of iets dergelijks te verwijzen.
Zware geheimen hebben ze niet, dus de cloud is m.i. een prima oplossing.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Laatst bewerkt:
Google Drive is ook handig, je kan zelfs rechten en machtigingen instellen. Ik gebruik het ook voor documentatie over mijn website.
 
Wellicht eens verdiepen in OwnCloud.

Kun je op een hostingpakket hosten en dan is het zelfs gratis.

Uiteraard heb je wel schijfruimte nodig.
 
OwnCloud heb ik in het verleden eens geprobeerd voor mijzelf. Ben toen bijna een keer mijn bestanden kwijtgeraakt, maar heb ze weer kunnen terugvinden op de server.
Om diverse redenen heb ik dit toen moeten beëindigen.
Misschien weer eens het proberen waard.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan